Publicat 13/11/2017 20:23

Successos.- Protecció Civil manté el pla Ventcat per forts vents a Catalunya

BARCELONA 13 nov. (EUROPA PRESS) -

Protecció Civil de la Generalitat ha mantingut aquest dilluns l'alerta pel pla especial d'emergències per risc de vent (Ventcat), ja que el Servei Metereològic de Catalunya (SMC) manté la previsió de forts vents fins a aquest dimarts.

En un comunicat, Protecció Civil ha explicat que l'episodi de fort vent que va començar el diumenge es mantindrà actiu al Pirineu, Prepirineu, l'Empordà (Girona) i Terres de l'Ebre (Tarragona), i es preveu que tingui el major efecte aquesta matinada i després disminueixi la intensitat.

El SMC ha informat que els vents poden superar els 144 quilòmetres per hora a la comarca de l'Alt Empordà (Girona) i els 126 quilòmetres per hora a les comarques gironines del Baix Empordà, Garrotxa i Ripollès.

El telèfon d'emergències 112 ha rebut 275 trucades per incidents causats pel vent, com ara obstacles a la calçada, arbres caiguts, mobiliari urbà i cobertes, i els Bombers de la Generalitat han atès 204 avisos pel vent des de les 01.00 hores d'aquest dilluns.

Les incidències més destacades s'han produït a Barcelona, on ha caigut un mur d'obra que ha provocat un ferit greu, que ha estat traslladat a l'hospital de Sant Pau.

A més, s'ha mantingut l'alerta del pla Procicat per les ones, que es preveu que puguin superar els quatre metres a la Costa Brava (Girona).

Contingut patrocinat