BARCELONA 1 nov. (EUROPA PRESS) -
Un home de 33 anys, nacionalitat guatemalenca i veí de Barcelona ha ingressat a la presó com a presumpte autor de set robatoris amb força en pisos de Barcelona, Martorell i Sant Adrià.
Segons han informat els Mossos d'Esquadra aquest divendres en un comunicat, l'home va ser detingut el 22 d'octubre, també per delictes de falsificació documental i tinença d'armes i explosius.
La policia el va identificar en un dispositiu de vigilància organitzat en el districte de Sants-Montjuïc després d'haver detectat diversos robatoris amb força en domicilis.
Els agents coneixien a l'home per tenir diversos antecedents per robatoris en pisos, i el van descobrir en actitud sospitosa i vigilant, controlant constantment els dos costats d'un carrer.
El van arrestar quan es disposava a entrar a un vehicle, i al registrar-lo van trobar documents d'identificació falsos i unes claus que pertanyien a casa seva, on van trobar objectes de procedència il·lícita com bicicletes, joies, rellotges, ordinadors i pastilles.
Molts dels objectes s'han relacionat amb set denúncies per robatori amb força en pisos produïts entre l'agost i l'octubre d'aquest any, per la qual cosa se li han atribuït aquests delictes.
El detingut es repartia el treball amb dues o tres persones més que l'ajudaven en la vigilància, i solia utilitzar vehicles de lloguer i identitats falses, de les quals se li han trobat fins a cinc de quatre nacionalitats diferents.
Els objectes robats es repartien entre els participants, que els venien al mercat il·legal al més ràpid possible, enviant els diners que guanyaven a familiars que vivien fora d'Espanya.
Al detingut, que té quatre antecedents policials per fets similars, va passar a disposició judicial el 26 d'octubre, mentre que la investigació continua oberta i no es descarta vincular el material robat a nous robatoris.