Publicat 20/04/2015 18:29

Pares d'alumnes demanen estendre l'atenció escolar "més enllà" de les notes

Els preocupa com un nen pot accedir a un centre amb una arma

MADRID, 20 abr. (EUROPA PRESS) -

La Confederació Espanyola d'Associacions de Pares i Mares (Ceapa), i la Confederació Catòlica de Pares d'Alumnes (Concapa) han demanat incrementar l'atenció als alumnes en els centres educatius "més enllà" d'allò estrictament acadèmic, amb l'objectiu de respondre les seves necessitats personals i prevenir que puguin produir-se successos com el d'aquest dilluns a Barcelona, on un adolescent ha matat pressumptament un professor i ha ferit companys i docents amb una ballesta.

En declaracions a Europa Press, el president de Ceapa, Jesús Salido, ha destacat que, més enllà d'un fet "que no té cap tipus de justificació", el que ha passat planteja moltes preguntes que tenen a veure tant amb la convivència en els centres, com amb la situació emotiva i social de la ciutadania.

"Què passa als centres? Quina informació tenim del comportament de l'alumnat? Quin valor li donem a les necessitats de comunicació, de saber que no només podem centrar-nos en els resultats de l'alumnat sinó en totes les variables? Els col·legis no només poden ser centres on es mesuri la capacitat de l'alumnat per treure bones notes", ha plantejat.

Així, malgrat que ha manifestat que la percepció general del clima escolar és molt bona, ha incidit en què la missió dels centres escolars ha de ser també la de socialitzar els estudiants, i ha lamentat que a l'educació escolar "no se li dóna la importància que té" en aquest sentit.

"La convivència no només cal abordar-la quan hi ha un problema, la prevenció comença des d'infantil, treballant en la convivència des del primer dia que un nen entra en aquesta etapa", ha insistit.

Per aquesta raó, ha demanat valorar la comunicació a través d'eines com les tutories, que, segons la seva opinió, "són molt importants perquè expliquin les seves preocupacions, tant individuals com col·lectives".

Pel que fa a la seguretat a les escoles, ha rebutjat la possibilitat de reivindicar sistemes de seguretat als col·legis com sistemes de detecció d'armes, presència de guardes jurats o altres possibilitats.

"Volem més seguretat d'acord amb la situació personal de cada alumne, sobretot en el coneixement de les inquietuds, sensibilitats, sensacions, necessitats de l'alumnat", ha subratllat.

PROTOCOLS D'ACTUACIÓ

Per ell, la necessitat és crear protocols d'actuació de sensibilització, de prevenció, de detecció, i ha considerat que "és una autèntica barbaritat que pugui arribar a passar alguna cosa així".

En la mateixa línia, el president de Concapa, Luis Carbonel, ha afirmat que aquest cas mereix una reflexió important, a més de condemnar "tota mena de violència, i més a l'escola".

Carbonel, que ha considerat l'episodi de Barcelona com un fet aïllat, ha insistit que convé preguntar-se com un adolescent ha pogut entrar a un centre educatiu amb un arma o què falla perquè la violència en el sistema educatiu "arribi a aquests termes, com passa als Estats Units".

"Els resultats escolars són importants, però la formació humana, emocional i en valors són qüestions molts més importants que cal tenir en compte en el procés educatiu per evitar que això torni a passar", ha asseverat el president de Concapa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés