BARCELONA 18 des. (EUROPA PRESS) -
Els Mossos d'Esquadra han intervingut 342 telèfons mòbils intel·ligents i 34 aparells electrònics més en un dispositiu d'escorcoll simultani a 22 establiments de Barcelona de compravenda de telefonia mòbil i locutoris, segons han informat aquest dimecres en un comunicat.
L'escorcoll es va portar a terme aquest dimarts des de les 17 hores en tots els districtes de Barcelona --menys Ciutat Vella i les Corts-- i els agents van intervenir els telèfons dels quals els responsables de les botigues no van poder demostrar la seva procedència.
A partir d'aquest dimecres, els propietaris tenen uns dies per aportar la documentació necessària per acreditar l'origen dels dispositius i, en el cas que provinguin de robatoris, els agents procediran a la seva imputació o detenció.
Dels 342 telèfons, 261 han estat decomissats perquè els establiments no tenien llicència d'establiment, i la resta han quedat en dipòsit en les mateixes botigues perquè tenien aquesta documentació en regla.
El dispositiu té per objectiu principal prevenir la venda de telèfons mòbils procedents de robatoris amb violència o amb força, i en l'operació d'aquest dimarts també s'ha decomissat un rellotge i 12 documents d'identitat.
S'han aixecat un total de 17 actes: 14 per infracció a falta de registres obligats, una per omissió de dades obligatoris i dues per no presentació de llicència ni assegurança de responsabilitat civil obligatòria.
ELS VENEDORS
El dependent d'una de les botigues escorcollades, Ghuman Telecom, ha explicat aquest dimarts a Europa Press que els agents li van revisar els telèfons que tenia per reparar, van comprovar el número identificatiu Imei, i el va citar perquè aportés la documentació i permisos de la botiga, tot i que no li van requisar objectes.
El treballador, Bhupinder Singh, ha explicat que en la seva botiga no van trobar res robat, i ha destacat que és "la primera vegada" que els fan una inspecció, tot i que ha puntualitzat que en altres establiments sí que compren telèfons d'origen dubtós i que després els revenen, pel que ha vaticinat que ells sí que poden tenir problemes.