BARCELONA 4 juny (EUROPA PRESS) -
La Policia Nacional ha intervingut més de 47 tones de metalls de procedència il·lícita i han detingut 31 persones durant l''Action Day', una iniciativa de l'Europol que s'ha desenvolupat en 17 estats membre de la Unió Europea per combatre el robatori de metalls, segons han informat aquest dimarts fonts policials.
La coordinació operativa d'aquest dispositiu a Espanya ho ha realitzat la Udev central de la Policia Nacional i durant dos dies s'han realitzat 655 inspeccions en centres de gestió de residus sòlids.
Aquest tipus de delicte ocasiona greus perjudicis a les institucions, que van més enllà del propi valor dels cables tallats, i també suposa un gran perill per a la vida dels autors ja que el material que manipulen suporta corrents d'alta tensió.
L''Action Day' es va portar a terme el 27 i 28 de maig a 17 països europeus per incrementar el control dels diferents establiments en els quals s'accepten de manera il·legal tota mena de materials, i així han inspeccionat ferrovelleries, obres en construcció i han fet controls en el transport per carretera i ferrocarril.
Segons han informat les mateixes fonts, el metall robat sovint es transporta a través de diverses fronteres i es ven com ferralla o per al seu reciclat, lluny del lloc d'on ha estat sostret.