Un dels detinguts i dos agents han resultat ferits
BARCELONA, 27 maig (EUROPA PRESS) -
La Gurdia Urbana de Barcelona va detenir el dimarts a la nit a dos joves per un presumpte delicte de resistncia i atemptat contra els agents de l'autoritat després que estiguessin al carrer bevent després d'una manifestació anticapitalista al barri del Raval de Barcelona.
Segons ha explicat l'Ajuntament de Barcelona a Europa Press, els joves van ser detinguts a la zona de la Rambla del Raval, en una intervenció que es va iniciar quan els agents van veure a unes 20 persones fent "un botelló" en la via pública, incomplint l'estat d'alarma i ordenances municipals.
Expliquen que els agents es van apropar per informar-los que estaven realitzant una activitat no permesa, i "un d'ells va intentar marxar-se amagant la beguda".
Quan es va parar a aquest jove, més persones que estaven a la zona es van afegir a l'actuació "increpant als agents sense mantenir les distncies de seguretat", expliquen les mateixes fonts, que afegeixen que per aix van demanar reforos.
Els detinguts --són militants del Sindicat d'Habitatge del Raval, d'Endavant i Arran-- van ser traslladats a centres mdics per ser assistits "tal com marca el procediment davant detencions amb resistncia", i després d'aix van ser posats en llibertat, i també dos agents van resultar ferits.
"BRUTAL AGRESSIÓ POLICIAL"
El Sindicat d'Habitatge del Raval ha criticat una "brutal agressió policial" contra moltes persones, i ha assegurat que han estat detencions injustificades, i també la plataforma d'assistncia legal Alerta Solidria ha exigit que cessi la violncia policial.
Per la seva banda, el Centre per la Defensa dels Drets Humans Irídia ha exigit que s'investigui l'actuació de la Urbana en el Raval, i s'han posat a la disposició de les persones que hagin "patit violncia policial".