Actualitzat 06/08/2013 15:17

Successos.- Detinguts els propietaris de quatre bars de Badalona i Sant Adrià per simular 30 robatoris a escurabutxaques

Detención por simular robos en Badalona y Sant Adrià
MOSSOS D'ESQUADRA

BARCELONA 6 ago. (EUROPA PRESS) -

Els Mossos d'Esquadra han detingut tres membres d'una família responsables de quatre bars de Badalona i Sant Adrià de Besòs (Barcelona) per simular des del febrer una trentena de robatoris en les seves màquines escurabutxaques, que els va poder reportar un benefici de 34.000 euros.

Segons ha informat aquest dimarts la policia catalana, van iniciar una investigació el febrer al detectar que els membres d'una mateixa família que regenten quatre bars havien presentat una sèrie de denúncies per robatori donant "explicacions diverses i inversemblants".

Els dies dels robatoris --sempre de nit-- coincidia que no havien connectat l'alarma i les màquines no tenien cap senyal d'haver estat forçades, per la qual cosa les empreses concessionàries van presentar una denúncia contra els propietaris dels bars i van reforçar la seguretat antirobatori.

A partir d'aquest moment, els detinguts van començar a denunciar ser víctimes de robatoris amb violència i intimidació a mig matí quan el bar estava obert, tot i que mai aportaven cap testimoni dels fets.

La investigació va culminar amb una inspecció el 18 de juliol als quatre bars, després d'haver acumulat proves de les simulacions de delictes, en què es van intervenir un gran nombre d'eines que podien haver estat usades per forçar les màquines, documentació falsa i targetes presumptament robades o doblades.

Els agents han constatat que les caixes interiors de les màquines escurabutxaques havien estat violentades per ells mateixos, per la qual cosa els atribueixen un delicte de robatori amb força, a més de la simulació de delicte, estafa i falsificació documental.

SENSE LLICÈNCIA NI ASSEGURANÇA

A més, van detectar que els bars no tenien llicència d'activitats, d'assegurança i que cometien altres infraccions administratives, a més de tenir treballadors sense cap tipus de contracte de treball.

El 18 de juliol van arrestar tres responsables dels bars i va quedar per detenir un quart que estava a l'estranger; els arrestats són dos homes de Bangla Desh residents a Badalona de 22 i 33 anys i una dona hondurenya de 35 i veïna de Sant Adrià.

També van imputar dos germans de la mateixa família per simulació de delicte, a l'haver estat enviats a presentar alguna denúncia, tot i que el seu grau d'implicació en els fets és menor, segons els Mossos.

Els tres detinguts van quedar en llibertat amb càrrecs després de passar a disposició del Jutjat d'instrucció 1 de Badalona, tot i que la investigació continua oberta i no es descarten més detencions.