BARCELONA 1 oct. (EUROPA PRESS) -
Els Mossos d'Esquadra han detingut un estafador a Manresa (Barcelona) per defraudar presumptament més de 25.000 euros en la compra de productes i l'obtenció de crèdits bancaris usurpant la identitat de terceres persones.
Conforme ha informat aquest dimarts la policia catalana en un comunicat, el detingut, veí de Manresa de 62 anys i amb nombrosos antecedents policials per estafes, es valia de documents d'identitat de terceres persones aconseguits il·lícitament per sol·licitar els préstecs i comprar aparells electrònics a crèdit.
Tal com han pogut constatar els investigadors, durant anys l'home en qüestió guardava els DNI sostrets abans d'utilitzar-los, com també han comprovat que la pèrdua d'aquests documents es remuntava al període entre 2007 i 2009.
Amb aquesta documentació, terceres persones obrien comptes corrents en diferents bancs, demanaven crèdits i compraven a terminis els aparells electrònics, utilitzant nòmines i factures falses per aconseguir més credibilitat.
La investigació va arrencar el maig i ha pogut demostrar que l'estafador va defraudar més de 25.000 euros, per la qual cosa se li imputen set delictes d'estafa, usurpació d'estat civil i falsificació documental.
Després de ser detingut el 23 de setembre, el presumpte delinqüent va passar a disposició d'un jutjat de guàrdia de Manresa el dia 25 i va ingressar a la presó, mentre que el cas continua obert per aclarir si hi ha hagut més víctimes i no es descarten més detencions.