BARCELONA 20 nov. (EUROPA PRESS) -
La fuita de gas originat el matí d'aquest dijous al barri del Raval de Badalona (Barcelona) i que ha causat una explosió en el clavegueram ha estat detinguda, ha informat la companyia Gas Natural Fenosa a Europa Press.
Tècnics de l'empresa treballen per reparar el tram danyat per la fuga i ventilar la zona afectada, i 12 dotacions dels Bombers de la Generalitat estan fent mesuraments per avaluar l'acumulació de gas, que va reduint-se progressivament, segons detalla un comunicat de Bombers.
Com a mesura preventiva s'han desallotjat els habitatges del carrer Guixers --entre Baldomero Solà i Francesc Macià--, Latrilla --entre rambla de Sant Joan i Francesc Macià-- i Baldomero Solà --entre Rambla Sant Joan i Miquel Servent--, en total unes 400 persones, mentre que els veïns dels carrers han quedat confinats.
L'escapament ha causat una explosió en el clavegueram que ha fet esclatar quatre tapes de clavegueres i ha provocat la caiguda de falsos sostres d'alguns habitatges del barri, tot i que no ha causat ferits.
L'explosió s'ha produït a les 7.30 hores al carrer Guixers, on els Bombers havien acudit després de rebre avís a les 06.48 hores per comprovar la suposada fuga de gas, que ha començat en un habitatge.
Protecció Civil ha posat en prealerta el pla d'emergències Procicat i ha demanat a la població que no s'acosti a la zona.