BARCELONA 22 set. (EUROPA PRESS) -
Els Mossos d'Esquadra han detingut a un veí de Barcelona de 46 anys que fingia ser operari del gas per enganyar i robar a ancians, que coaccionava dient-los-hi que els tallaria el subministrament si no els deixava passar.
Segons ha informat aquest diumenge la policia catalana en un comunicat, se li atribueixen vuit delictes d'intrusisme professional, sis delictes i dues faltes de furt, altres sis d'estafa, tres de coaccions i una de danys.
Entre maig i juliol, el presumpte lladre va estafar fins a vuit ancians dels barris de Poble Sec i Sants, els que va enganyar dient que era operari del gas i va coaccionar amb deixar-los sense calefacció, si no li deixaven passar dins de les seves cases, on els va robar joies i diners.
La forma d'actuar del presumpte lladre era buscar a un ancià d'edat avançada --la persona més jove que va robar tenia 76 anys--, esperar que estigués sol en el seu domicili, i enganyar-li perquè li deixés entrar, moment en el que li robava joies i diners, a més de facturar-li una falsa revisió o reparació d'instal·lacions que oscil·lava entre 60 i 140 euros.
Després d'una investigació i la col·laboració de les víctimes --que van donar una descripció "molt precisa" del fals operari--, els Mossos van detenir al presumpte lladre, que ha quedat en llibertat amb càrrecs després de passar aquest dijous a disposició judicial.