Actualitzat 17/12/2013 22:03

Desactiven l'alerta química després d'una fuga d'amoníac en una empresa d'embotits

GIRONA 7 nov. (EUROPA PRESS) -

Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat l'alerta del Pla d'Emergència Exterior del Sector Químic de Catalunya (Plaseqcat) després que els Bombers de la Generalitat soldessin un tub que produïa una fuga d'amoníac en una empresa d'embotits a Les Preses (Girona).

Segons ha informat Protecció Civil, l'alerta s'havia activat a les 21.26 hores de dimecres en aquesta empresa, ubicada al Barri Pladevall, en una zona industrial poc poblada, en el moment en què s'estava carregant amoníac per refrigerar.

A conseqüència de la fuga es van activar automàticament els ventiladors de l'empresa, que van fer sortir amoníac a l'exterior, i es van evacuar els treballadors, així com es va establir un radi de confinament de 200 metres d'empreses veïnes i cases properes.

Tres dotacions dels Bombers han treballat per localitzar la fuga i han trobat una canonada d'uns tres centímetres de diàmetre amb una fuita, que una vegada tancada la clau reguladora, han pogut soldar.

El Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), que hi ha desplaçat una ambulància, no ha atès a ningú, i el telèfon d'emergències 112 ha rebut tres trucades.

Una vegada resolta l'emergència, s'ha aixecat el confinament i el torn de nit de la fàbrica més pròxima ha pogut entrar a treballar amb normalitat; un tècnic d'Indústria farà aquest dimecres una inspecció de comprovació a l'empresa.

Contingut patrocinat