Actualitzat 17/12/2013 22:28

Demanen precaució davant de la previsió de nevades i forts vents al Pirineu

Temporal de frío y nieve en Catalunya
EUROPA PRESS

BARCELONA 29 nov. (EUROPA PRESS) -

Protecció Civil de la Generalitat ha demanat precaució davant de la previsió de nevades i forts vents al Pirineu i Prepirineu aquest dissabte, que podria estendre's cap al sud de Catalunya.

Per aquesta raó, Protecció Civil ha emès una prealerta del Pla Neucat per nevades al Pirineu, del Procicat pels forts vents al Pirineu, la Catalunya central i el prelitoral que poden bufar a 90 quilòmetres per hora en cotes elevedes i de l'Inuncat per l'estat del mar el cap de setmana en la meitat nord, amb onades que poden superar els 2,5 metres.

Segons el Servei Meteorològic de Catalunya (SMC), la cota de neu se situarà entorn dels 1.000 metres, i durant el dematí baixarà progressivament fins a situar-se en 500 metres, i puntualment per sota.

Els gruixos de neu podran superar els 2 centímetres en cotes superiors als 500 metres i en la vessant nord del Pirineu es podran acumular més de 20 centímetres per sobre dels 1.200 metres.

Protecció Civil recomana que la població es mantingui informada de l'evolució del temps i que, davant de la previsió de nevades en punts concorreguts com Montserrat i Montseny, adapti la seva planificació a les condicions meteorològiques.

Contingut patrocinat