BARCELONA 3 abr. (EUROPA PRESS) -
Els Mossos d'Esquadra i la Policia Nacional han desarticulat una organització de narcotraficants que introduïa haixix procedent del Marroc des del sud d'Espanya fins a Catalunya en viatges en cotxes de gran cilindrada a 200 quilòmetres per hora i amb matrícules falses.
En una roda de premsa, l'inspector en cap de l'Àrea Central de Crim Organitzat dels Mossos, Quim Francès, ha explicat que s'han detingut 19 persones, algunes amb antecedents, que feien de dos a tres viatges al mes amb entre 500 i 600 quilos d'haixix ficats al cotxe amb poca dissimulació.
Segons Francès, es tracta de l'organització dedicada al tràfic d'haixix "més important establerta a Catalunya" i funcionava com una empresa, ben estructurada, que revenia l'haixix a França i Itàlia aprofitant que el preu de l'haixix allà és el doble que a Espanya, on el quilo costa uns 2.000 euros.