LLEIDA 26 maig (EUROPA PRESS) -
Protecció Civil de la Generalitat ha activat l'alerta del pla d'emergncia exterior del sector químic de Catalunya (Plaseqcat) per una fuita d'oli trmic inflamable en una indústria de Les Borges Blanques, situada en el punt kilomtric 4 de la LV-7023.
En un comunicat aquest dijous, han explicat que el telfon d'emergncies Cat112 ha rebut l'avís sobre les 19.27 hores a través de la prpia empresa afectada.
Els Bombers de la Generalitat estan treballant amb set dotacions terrestres, i han determinat que l'origen de la fuita és un tanc que conté uns 100 metres cúbics de producte.
Així mateix, han explicat que la fuita "continua activa", i que els efectius treballen per neutralitzar-la i tancar les vlvules exteriors del tanc.
Dotacions dels Mossos d'Esquadra, del Sistema d'Emergncies Mdiques (SEM) i la Policia Local s'han desplaat fins al lloc dels fets, encara que de moment no tenen constncia d'afectació personal.
Han recomanat als vens dels municipis de Juneda, Puigverd de Lleida, Castelldans i les Borges Blanques que "si tenen molsties o estan a prop es quedin a casa i no surtin a l'exterior", i han demanat a la ciutadania que no s'apropin a la zona de l'incident.