Actualitzat 17/12/2013 21:35

SOS Racisme alerta del "perill" de l'arribada de grups ultra a Barcelona pel 12-O

BARCELONA 10 oct. (EUROPA PRESS) -

SOS Racisme ha alertat aquest dijous del "perill" que suposen grups ultra vinguts de tot l'Estat aquest dissabte per fer el dia de la Hispanitat --12-O--, ha informat aquest dijous l'entitat en un comunicat.

"La presència de manifestacions feixistes és indignant i intolerant", ja que no es pot permetre l'atac a la llibertat i a la democràcia que suposen els seus lemes i discursos, ha lamentat l'entitat, que ha rebutjat aquest tipus de missatges en qualsevol lloc i dia de l'any.

Per aquesta raó, ha exigit a la Conselleria d'Interior de la Generalitat i a l'Ajuntament de Barcelona que no permeti les mobilitzacions ultra, i ha demanat a les institucions espanyoles que detinguin i penalitzin les "manifestacions d'odi" en altres llocs de l'Estat.

Ha acusat alguns dirigents del PP de protagonitzar "accions d'enaltiment del nazisme i del feixisme", i ha deplorat l'atac continuat per part de mitjans i responsables polítics al poble català per vincular la voluntat de sobirania amb el feixisme.

SOS Racisme, que s'ha adherit al manifest 'Per a la dignitat democràtica davant de la banalització del nazisme', participarà a l'acte unitari contra el feixisme i el racisme convocat aquest dissabte a les 18.00 hores per "demostrar el rebuig al discurs de l'odi".

Alhora, l'entitat també s'ha mostrat contrària a commemorar la festivitat del 12-O, perquè suposa "la commemoració del genocidi contra el poble indígena d'Amèrica", que va començar amb el desembarcament de la Corona de Castilla al continent americà, el 12 d'octubre de 1492.

Contingut patrocinat