Actualitzat 17/06/2015 13:24

El Sónar exhibeix una escultura cinètica i "emocional" amb banda sonora d'Olafur Arnalds

Escultura 'RGB/CMY Kinetic' del proyecto SónarPlanta
Foto: EUROPA PRESS

La peça suggereix moviments de la dansa i reflexiona sobre la naturalesa

   BARCELONA, 17 Juny (EUROPA PRESS) -

   Les instal·lacions del Sónar de Dia, al recinte de Montjuïc de Fira Barcelona, exhibiran una escultura cinètica amb gran component poètic i "emocional" amb banda sonora d'Olafur Arnalds creada per a l'ocasió, ha destacat aquest dimecres el director creatiu de l'estudi berlinès Art+Com --artífex de la peça--, Jussie Ängeslëva.

   A la presentació de l'escultura monumental, que forma part del projecte Planta fruit de la unió de Sónar i la Fundació Sorigué, Ängeslëva ha evidenciat la complexitat mecànica del treball, però ha demanat a l'audiència que no pensin en les qüestions tècniques i es deixin seduir per l'"expressió emocional" de la peça.

   L'escultura 'RGB/CMY Kinetic', que s'estrenarà mundialment al festival, és una escultura suspesa a l'espai que es manifesta com una coreografia de llum, i beu de la tradició de l'art cinètic i del 'light art', moviments importants del segle XX.

   A la peça, cinc discos reflectors s'eleven sobre l'espai de la instal·lació i reflecteixen la llum de tres focus que projecten els colors primaris sobre una gran pantalla instal·lada a terra.

   El moviment precís i harmoniós dels discos, a través d'un sistema de motors i cables, s'utilitza per descompondre la llum emesa pel focus en múltiples tonalitats diferents que inunden la pantalla, barrejant-se amb una coreografia sonora.

OLAFUR ARNALDS: "ÉS COM SI ELS DISCOS TOQUESSIN EL PIANO"

   El compositor islandès Olafur Arnalds ha revelat que en el seu procés de creació va prendre com a referència la posició --ascendent o descendent-- dels discos i el seu moviment per assignar-los un to, i així és com va transcórrer la melodia que flueix "com si els discos toquessin el piano".

   Arnalds, que ja havia col·laborat amb l'estudi berlinès considerat avantguardista en l'exploració dels llenguatges contemporanis, va prendre el repte de treballar en la coreografia dels discos com si fossin humans, i va comparar aquests moviments amb els d'un grup de ballarins.

   En total, ha ideat tres cançons per a la peça de 500 metres quadrats i 12 metres d'alt, que "connecta amb l'invisible" i suposa una superposició del moviment molt intensa, que Ängeslëva ha convidat a experimentar.

NATURALESA I ENGINYERIA

   La peça reflexiona sobre la naturalesa a través de l'enginyeria i proposa una experiència multisensorial i espacial en què la tecnologia roman amagada.

   Al costat del codirector del Sónar, Enric Palau, i el comissari de Sónar+D, José Luis de Vicente, la directora de la Fundació Sorigué, Anna Vallés, ha agraït a Sónar la col·laboració, i ha dit que la peça podria viatjar cap a altres emplaçaments en el futur.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés