Actualitzat 15/11/2017 13:40

Somescola defensa el model educatiu català i crida a "consolidar-lo i protegir-lo"

Representants de la plataforma Somescola, en la presentació d'un decàleg
EUROPA PRESS

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 15 nov. (EUROPA PRESS) -

La plataforma Somescola, amb un grup promotor format per més d'una cinquantena d'entitats, ha defensat aquest dimarts el model educatiu català i els seus professionals, i ha cridat a "consolidar-lo, protegir-lo i contribuir a la seva millora" com a patrimoni i garantia de cohesió social.

En un decàleg, presentat aquest dimecres en un acte a la biblioteca Tecla Sala de l'Hospitalet de Llobregat --en el qual s'han deixat dos seients buits amb llaços grocs--, assenyala que els plantejaments que propugnen una "involució educativa uniformitzadora, l'adoctrinament ideològic, la generació de sospites i denúncies i la segregació lingüística" volen posar en risc el model català.

Remarca també que és un model compromès amb la igualtat d'oportunitats dels alumnes i amb els valors ètics i democràtics, i considera que el context històric i social fa "més important" garantir que el model educatiu català es consolidi i millori.

La presidenta de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC), Pilar Gargallo, ha volgut traslladar un missatge de confiança i tranquil·litat a la comunitat educativa, i ha defensat el model "democràtic i cohesionador" de l'escola catalana.

Gargallo ha reconegut el treball dels professionals, i ha lamentat la campanya per desacreditar el model català amb declaracions que pretenen "trencar la bona convivència" a les aules.

La directora d'Investigació de la Fundació Jaume Bofill, ha defensat que l'evidència científica mostra que els alumnes catalans tenen el mateix nivell de competència en castellà que els de la resta de l'Estat; els catalanoparlants i castellanoparlants treuen les mateixes notes, i que "no s'adoctrina", assenyalant que el sentiment independentista creix en totes les edats, també entre els escolaritzats abans de la immersió lingüística.

La delegada d'Ustec·Stes Rosa Berrio ha remarcat que a les aules catalanes no existeix la segregació lingüística, ha considerat que la "ingerència actual" atenta contra la dignitat dels professors i el model educatiu català i ha demanat suport per al professorat perquè no s'instal·li una autocensura a les aules.

NO USAR L'EDUCACIÓ

Des de la Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes (Fapac), Carme Roca ha enaltit que el model educatiu català garanteix les mateixes oportunitats als alumnes, ha aplaudit la tasca dels professors i ha criticat que s'utilitzi l'educació per "desvirtuar una realitat sociopolítica".

També el representant de la Coordinadora d'Associacions de Senegalesos a Catalunya Abdoulaye Fall ha defensat la validesa del model educatiu català, i el director del Centre Unesco de Catalunya, Eduard Vallory, també ha advocat per seguir treballant per consolidar i protegir el model com un instrument perquè les persones pensin per si mateixes.

Entre les associacions i entitats que formen part del grup promotor de Somescola figuren l'Associació de Mestres Rosa Sensat, els sindicats Ustec·Stes, CCOO, Usoc, Intersindical-CSC i UGT, la Fapac, el Consell Nacional de Joventut de Catalunya, el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans, la Fundació Jaume Bofill, l' Institut d'Estudis Catalans (IEC), la Plataforma per la Llengua, Òmnium Cultural, Pen Català i la Fundació Pere Tarrés, entre altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés