Publicat 10/03/2015 12:41

Sitges explora les tendències en comunicació amb el nou festival Next

Sitges explora las tendencias en comunicación con el nuevo festival Next
NEXT

BARCELONA, 10 març (EUROPA PRESS) -

El Festival Sitges Next neix com un punt de trobada de les principals indústries creatives de l'àmbit de la comunicació i els 'new media', amb la intenció de ser un altaveu per als nous formats i els nous talents, i la seva 'edició 0' tindrà lloc els dies 17 i 18 d'abril a Sitges (Barcelona).

El certamen també pretén estimular la creativitat i el talent nacional i internacional, i és una iniciativa de l'Ajuntament de Sitges, a través de l'Institut Català d'Empreses Culturals (Icec), amb l'organització de la Fundació Sitges-Festival Internacional de Cinema de Catalunya.

"No volem fer un festival de publicitat a l'ús, per això hem intentat premiar aquests nous llenguatges i marcar les línies que donaran pas a la primer edició de l'any que ve", ha explicat el programador del festival, Christian Molina, aquest dimarts en roda de premsa.

Aquesta primera edició de prova tindrà vuit conferències i dos 'workshops', que es realitzaran en espais "idíl·lics" com el Casino del Prado i el Palau Maricel, com també activitats paral·leles i la celebració d'uns premis que reconeixeran la tasca innovadora de creatius del món, distribuïts en tretze categories.

El director general de la Fundació Sitges-Festival Internacional de Cinema, Xavier Duran, ha observat en les categories "un canvi de concepte que abandera el festival": no n'existeix cap dedicada al món digital, perquè ja es concep com una forma integrada, sinó que se centren en nous llenguatges, amb conceptes com 'transmedia', 'brand content', 'storytelling' i 'social media'.

Duran ha posat èmfasi en la innovació com a eix en el qual se centra el certamen, que també intenta oferir una nova perspectiva per reflectir el gran canvi produït en el món de la comunicació durant la crisi i les noves tecnologies, en què els consumidors han passat a ser també productors.

L'alcalde de Sitges, Miquel Forn, ha senyalat que el festival posa la població al costat d'altres seus de festivals de cinema que també ho són de certàmens de publicitat, com Sant Sebastià, i que confirma el vincle de Sitges amb la creativitat, l'art i la cultura.

El director general de Creació i Empreses Culturals de la Conselleria de Cultura de la Generalitat, Jordi Sellas, ha observat que "avui dia el terme publicitat no és igual que en els 70, i té més sentit parlar de comunicació i 'new media'", un àmbit molt multidisciplinari i relacionat amb les arts, al qual la Conselleria donarà una atenció especial tot i que no ho hagi fet tradicionalment.

CONVERTIR ARMES EN ART

Entre els convidats hi ha l'agència Wieden + Kennedy, encarregats de campanyes de la marca Nike, en les quals les emocions juguen un paper important i que se serveixen de la viralitat i capacitat de convocatòria de les xarxes socials.

També han volgut reconèixer, entre d'altres, tasques com les de la marca Cocolab, que va fer una campanya a Ciudad Juárez de Mèxic en què, al costat de l'artista Pedro Reyes, van demostrar que amb la tecnologia les armes es podien convertir en art.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés