BARCELONA, 3 març (EUROPA PRESS) -
Sis de cada deu ciutadans prefereixen consumir productes culturals en català, essent el grup més procliu el dels més joves, amb més estudis i més poder adquisitiu, segons l'estudi 'Òmnibus' del Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) de la Generalitat.
L'estudi evidència que el 56,8% dels ciutadans enquestats prefereix productes culturals en català; al 17,8% li és indiferent, i el 23,9% no els prefereix en català --mentre que l'1,5% no es pronuncia--.
Les dades mostren que la demanda potencial de productes culturals en català és superior fins i tot al percentatge de població que té el català com a llengua habitual.
Per edats, la franja que es mostra més d'acord amb el consum de productes en català correspon amb els joves d'entre 18 i 24 anys, amb un 66,6%, seguits pels de 25 a 34 anys, amb un 58,1%.
En relació amb els nivells d'estudis, les dades de l'estudi reflecteixen que les persones amb més formació són les que més favorables són al consum cultural en català.
Per províncies, a Lleida i Girona més del 64% prefereixen aquests productes, i alhora els residents als municipis més petits són els que presenten major proclivitat --7 de cada 10 habitants de municipis inferiors a 10.000 habitants prefereix consumir en català--.
Pel que fa al lloc de naixement, el 64,3% dels catalans de naixement prefereixen l'oferta en català; els procedents d'altres comunitats prefereixen per igual una llengua o altra, i els nascuts a la Unió Europea (UE) i a la resta del món prefereixen consumir en català.