Actualitzat 18/03/2016 12:35

Sindicats demanen la retirada del pla pilot de selecció de professors substituts

Xavier Massó
EUROPA PRESS

BARCELONA 18 març (EUROPA PRESS) -

Els sindicats Aspepc·Sps, CGT, CCOO, UGT i Ustec·Stes han demanat en un manifest unitari la retirada del pla pilot per a l'elecció de professors substituts implantat fa un any per la Conselleria d'Ensenyament al Maresme-Vallès i la voluntat d'ampliar-lo a altres serveis territorials.

En el manifest, els sindicats han expressat el seu rebuig unànime a aquest sistema de selecció de personal substitut i a la Llei d'Educació de Catalunya (LEC) com a marc en el qual es desenvolupa perquè "va contra l'actual ordenament de la borsa on l'experiència laboral és el criteri que regeix".

També assenyalen que el sistema no suposa una millora dels nomenaments massius; afegeix lentitud burocràtica al procediment; fa "molt poc transparent" el procés; no respecta criteris d'igualtat, publicitat, mèrit i capacitat, no hi ha una avaluació d'aquest sistema que argumenta una millora de la qualitat de l'ensenyament.

Els sindicats rebutgen l'extensió del pla pilot del Maresme a altres serveis territorials a partir de maig "a causa de la seva escassa utilització, no arribant al 20% en tot el període de prova", i que només s'hagi utilitzat en les substitucions de curta durada.

Les centrals sindicals lamenten que el procediment no aporta millores a l'organització dels centres i "no soluciona el problema de fons: la cobertura de les substitucions des del primer dia".

Contingut patrocinat