Un sindicat de Mossos relaciona l'augment d'accidents amb el menor patrullatge en carreteres

I.Viudes i I.Zamora (Sap-Fepol)
EUROPA PRESS
Publicat 21/3/2018 14:00:16CET

BARCELONA, 21 Mar. (EUROPA PRESS) -

El sindicat de Mossos d'Esquadra Sap-Fepol ha relacionat aquest dimecres l'augment dels accidents de trànsit des de principis del 2018 a Catalunya amb la reducció de les patrulles preventives en les carreteres i autopistes catalanes.

En una atenció als mitjans, la portaveu del sindicat, Imma Viudes, i el secretari de l'especialitat de trànsit, Iñaki Zamora, han explicat que els accidents van descendir del 2000 al 2014 des dels 680 fins als 157.

En els anys següents la tendència a la baixa es va frenar amb 189 accidents el 2015, 182 el 2016 i 168 el 2017, la qual cosa des del Sap-Fepol atribueixen en part al Pla estratègic de seguretat viària de Catalunya, aprovat el 2014 per ser aplicat fins el 2020.

Amb aquest model "els especialistes de trànsit tenen cada vegada menys presència en les carreteres", ha criticat Viudes, que també ha lamentat que des del 2014 no s'han convocat noves places de trànsit malgrat que hi ha agents que abandonen l'especialitat per esgotament físic i psicològic.

En un comunicat d'aquest dimecres, el sindicat també ha insistit que "si el conductor no veu presència policial, comet infraccions perquè se sent amb una certa impunitat".

Zamora també ha destacat que la gran majoria dels controls de trànsit se situen en rotondes o cruïlles per anar a "buscar la denúncia", mentre que els efectius destinats al patrullatge preventiu en carreteres s'ha reduït un 50% des que el 1997 els Mossos van adquirir les competències en aquest àmbit.

"No tenim patrullatge de prevenció, sinó aquests controls més recaptatoris", ha insistit Viudes, que també ha ressaltat que una part important dels agents de l'especialitat de trànsit han passat a fer tasques més burocràtiques o són destinats a serveis de caràcter extraordinari com esdeveniments esportius o transports privats.

Els representants del sindicat també han advertit que està previst el tancament dels sis sectors de trànsit --el 30%-- d'Igualada, Mataró (Barcelona), Montblanc, Móra d'Ebre (Tarragona), Sant Feliu de Guíxols i Olot (Girona).

El sindicat ha demanat que no s'efectuï aquest tancament perquè consideren que disminuirà "la qualitat del servei, l'atenció a la persona que hagi sofert l'accident i el temps de resposta", ha declarat Viudes.

44 MORTS EL 2018

44 persones han mort a les carreteres catalanes en el transcorregut del 2018, mentre que 137 han resultat ferides greus en accidents de trànsit, un augment important respecte a les 24 víctimes mortals que es van registrar el 2017 a aquestes alçades de l'any, mentre que els ferits greus van ser també 137.

La directora del Servei Català de Trànsit (SCT), Eugenia Doménech, va anunciar diumenge passat en declaracions als mitjans que estan treballant en un pla de xoc per augmentar la presència policial i els controls en les carreteres davant l'augment de sinistralitat en les carreteres d'aquest any.

Des del Sap-Fepol han assegurat que desconeixen com es durà a terme aquest pla de xoc i d'on sortiran els efectius necessaris si ja no hi ha "efectius suficients" en les carreteres i en molts casos els que estan treballant en el seu torn són destinats a altres serveis, ha dit Viudes.

Han demanat una reunió amb el SCT per traslladar les seves propostes, que passen per una nova promoció d'especialistes de trànsit, canvis d'horari per disposar de més agents per a patrulles en carretera, que els serveis extraordinaris es cobreixin de forma extraordinària i no amb agents en torn ordinari, es freni el Pla estratègic i se segueixi treballant amb els sectors de trànsit.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2018 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.