BARCELONA/LLEIDA, 20 ago. (EUROPA PRESS) -
El Síndic de Greuges ha obert aquest dijous una actuació d'ofici per demanar informació a Movistar i les conselleries d'Empresa i Ocupació i de Territori i Sostenibilitat per reiterats problemes de telefonia i de connexió a Internet que van afectar dimarts 2.000 abonats a Val d'Aran i Pont de Suert.
En un comunicat, ha especificat que a Val d'Aran es van quedar sense línies de mòbil, telefonia fixa i accés internet, i al Pont de Suert es van quedar sense connexió a la xarxa, fet que suposa la vulneració del dret a la garantia d'un servei bàsic com és la comunicació.
Aquest ha estat el segon tall massiu que s'ha produït a Val d'Aran durant l'estiu, ja que hi va haver un altre el juliol, i el Síndic demanarà una reunió amb el director general de Telefònica a Catalunya, Kim Faura, i s'ha ofert a entitats i institucions del Val d'Aran per ajudar a trobar solucions i evitar que aquests corts es tornin a produir.