Publicat 15/01/2015 17:17

Sergi Vicente aposta per la innovació, la transparència i continguts en anglès a BTV

Sergi Vicente, dtor de BTV y Barcelona FM
EUROPA PRESS

BARCELONA, 15 gen. (EUROPA PRESS) -

El nou director de BTV i Barcelona FM, el periodista Sergi Vicente, ha apostat aquest dijous per la innovació, la transparència, la participació dels ciutadans i més continguts en anglès als canals públics barcelonins.

Durant la seva presentació com a nou director dels canals, ha assegurat que BTV s'ha d'adaptar al canvi d'esquema dels mitjans de comunicació amb formats 'multifinestra', una atomització de canals i una audiència cada vegada més crítica.

Ha explicat que aquest nou model és cada vegada més a la carta on l'espectador elegeix què veu, com ho veu i és més exigent superant-se la "mentalitat del comandament a distància", per la qual cosa ha advocat per uns mitjans que tinguin en compte la immediatesa, la profunditat, el transmèdia i la identitat com a televisió de Barcelona.

Vicente ha proposat una reordenació del departament de mitjans digitals per experimentar, tenir una vocació innovadora i incorporar la tecnologia que es va desenvolupant, i obrir un laboratori d'innovació a la ciutadania per fomentar la participació i que els barcelonins "sentin seva" la cadena.

Ha exemplificat l'augment de la importància dels mitjans digitals i les xarxes socials amb el fet que ell es va assabentar que BTV buscava director a través d'un tuit d'un conegut i no mitjançant els canals tradicionals.

PROGRAMA D'ENTRETENIMENT EN ANGLÈS

Ha advocat per aprofitar també la projecció internacional que té la ciutat de Barcelona, i ha anunciat que pretén reforçar els continguts en anglès dirigits tant als turistes que visiten la ciutat com els barcelonins que ja consumeixen programes en aquesta llengua.

Vicente ha afirmat que els mitjans públics tenen aquesta responsabilitat presentant-los amb l'"accent" de Barcelona, i ha explicat que amb vista a la temporada que ve després de l'estiu s'estudia un programa d'entreteniment en anglès que serveixi d'agenda de la ciutat.

Ha alabat la qualitat dels informatius de BTV, però ha apostat per donar-los més visibilitat utilitzant totes les eines a disposició i amb una renovació de la pàgina web.

Sergi Vicente ha explicat que l'aposta que fa per la innovació i una confluència de formats més elevada es podrà visibilitzar a partir de la temporada que ve.

També ha advocat per la màxima transparència que passa per explicar en què s'ha gastat el pressupost i les decisions que s'han pres convertint la cadena "en un referent" en aquest àmbit, en un moment en què existeix una llei de transparència i aquesta voluntat per part dels mitjans públics barcelonins.

A la presentació de Vicente hi han assistit el tinent d'alcalde Joaquim Forn, el líder del PSC a Barcelona, Jaume Collboni, el d'ICV-EUiA, Ricard Gomà, la regidora del PP Àngels Esteller, i anteriors directors de la cadena com Àngel Casas, Ricard Domingo, Joan Tàpia i Manuel Huerga.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés