Actualitzat 11/06/2018 12:01

SEO/BirdLife demana al Govern que creï l'Agència Catalana de la Natura, anunciada el 2017

Delta de l'Ebre
SEO/BIRDLIFE

BARCELONA 11 juny (EUROPA PRESS) -

L'ONG ambiental SEO/BirdLife reclama al nou Govern la creació de l'Agència Catalana de la Natura, anunciada per l'executiu català el 2017, per "revertir la greu situació ambiental actual" i davant la falta d'un departament específic en l'administració encarregat de legislar sobre aquesta qüestió, han informat aquest dilluns en un comunicat.

L'organització també exigeix l'aprovació urgent de la Llei de l'Estratègia del Patrimoni Natural i la Biodiversitat de Catalunya, així com l'engegada de tots els plans de recuperació i conservació d'espècies amenaçades, i del decret sobre el model de gestió de la pesca professional a Catalunya, anunciat el 2017.

Les demandes són part de deu punts que l'organització exigeix a la Generalitat en matèria de polítiques mediambientals, a qui li demana celeritat a l'hora de prendre decisions que beneficiïn el medi ambient i millorar els canals de participació de les ONGs competents en la matèria.

SEO/BirdLife adverteix que entre el 2010 i el 2016 s'ha produït una destrucció de les polítiques mediambientals que ha provocat "una gran pèrdua de biodiversitat, degradació i abandonament dels espais naturals protegits".

L'ONG alerta que la pèrdua de biodiversitat i el canvi climàtic són els dos grans riscos socioambientales del segle XXI.


Contingut patrocinat