Publicat 17/06/2014 11:17

La sensibilització contra el masclisme es duplica en les televisions catalanes, segons el CAC

Sede del CAC
CAC

BARCELONA, 17 juny (EUROPA PRESS) -

Les informacions de sensibilització sobre la violència masclista s'han duplicat des del 2007 en els informatius de les televisions catalanes, segons revela un informe elaborat pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

Més d'un terç del temps dedicat a cobrir informativament la violència masclista el 2013 --1 hora i 51 minuts-- estava protagonitzat pels programes socials i de sensibilització per lluitar contra aquesta xacra, ha informat aquest dimarts el CAC en un comunicat.

Si es compara amb estudis d'anys anteriors, es pot comprovar que les informacions sobre sensibilització han experimentat un increment notable i sostingut des del 2007, tot i que l'estructura temàtica de les informacions sobre violència masclista segueix dominada per la crònica de successos.

Les informacions sobre agressions, judicis per violència masclista i casos d'explotació sexual ocupen un 57,5% del temps total de les notícies emeses en els teleinformatius, revela el document del CAC.

Dins d'aquest grup de crònica de successos, les notícies sobre agressions han anat disminuint els últims anys: el 2002 protagonitzaven la majoria d'informacions, amb un 41,1% del total --ha caigut fins al 23,9%--, mentre que actualment predominen les notícies judicials, amb un 27,4%.

"Per tant, es posa l'accent en les repercussions del fenomen en comptes de limitar-se a informar de les agressions", constata l'informe, que ha analitzat els informatius de TV3, TVE Catalunya, 8tv i BTV entre octubre i desembre del 2013.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés