Actualitzat 17/03/2015 15:31

Sara Mesa explora l'amor obsessiu i la seducció en la seva novel·la 'Cicatriz'

Sara Mesa
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 17 Mar. (EUROPA PRESS) -

   L'autora madrilenya criada a Sevilla Sara Mesa explora l'amor obsessiu entre un home i una dona en la seva nova novel·la 'Cicatriz' (Anagrama), una història que posa sobre la taula els mecanismes de l'enamorament i la seducció.

    Segons ha explicat en roda de premsa aquest dimarts, en l'enamorament moltes vegades es construeix la persona segons les pròpies necessitats: "És molt excitant sentir que omples les expectatives d'algú, és convertir-se en un objecte".

   En el llibre, Sonia coneix Knut en un fòrum literari d'internet i, tot i la distància que els separa, estableix amb ell una particular relació marcada per l'obsessió i l'estranyesa, que dóna lloc a una reflexió sobre la societat de consum, la submissió i el poder, l'anul·lació del desig i la carnalitat.

   Ell assumeix la necessitat d'obsequiar-la, prescriure-la i guiar-la, mentre que ella es deixa guiar i ser un objecte, ha resumit l'autora, que ha avisat que "és una història en el sentit no romàntic, sinó d'obsessió i bogeria patològica, de distorsió i deformació", amb dos personatges que són absolutament complementaris.

   En aquest viatge es tracta el tema de la culpa per part d'ella, i el de l'amor boig per part d'ell, en una construcció epistolar amb estructura de carta postal, tenint en compte que mantenen una relació a distància.

   Tot i això, el focus de la història està centrat en el personatge femení, i del masculí només se sap el que ella explica: que és algú fetitxista i estrambòtic, un provocador individualista que se sent fora de la norma social.

NO ÉS SOBRE CIBERASSETJAMENT

   "No és una novel·la de ciberassetjament, si bé és cert que els personatges es coneixen a través d'internet i voreja la persecució, però el fet que es materialitzi a Internet és anecdòtic", ha avisat.

   Tampoc és la història d'un home botxí i una dona víctima en un entramat d'obsessió, sinó que reivindica que els personatges són més complexos i que "tots dos són víctimes d'un esquema que determina que l'home ha de seduir i ella ser seduïda".

   En aquest escenari, el concepte del regal --ell tracta de seduir-la inundant-la de regals-- cobra especial importància, ja que l'autora interroga al lector sobre el valor dels obsequis, els seus preus, què signifiquen i si al final queden peatges i obligacions per qui els accepta: "Es generen factures a cada pas que es dóna en la vida".

   A més, ell resulta ser un preceptor literari, una dimensió que l'autora ha construït com la "deformació del mètode del Pigmalió", malgrat que els dos pertanyen a una classe social humil.

   "Sempre m'havien interessat les relacions humanes basades en l'obsessió", ha explicat Mesa, en la qual la seva literatura sempre ha estat subjacent aquest tema, un lloc comú que també apareixerà en la seva pròxima novel·la però des d'un altre punt de vista nou.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés