Actualitzat 18/04/2013 19:10

L'IRL portarà la Diada a 15 ciutats del món

Libro
EUROPA PRESS

BARCELONA 18 abr. (EUROPA PRESS) -

L'Institut Ramon Llull (IRL) portarà la Diada de Sant Jordi a 15 ciutats de tot el món, des de Rússia fins als Estats Units, passant per L'Havana, París, Londres, on la institució ha organitzat una àmplia programació cultural catalana.

"Per Sant Jordi, un llibre, una rosa i una mostra de cultura catalana", és la idea amb la qual l'IRL coordina, com cada any, les activitats de 'Sant Jordi al món', vehiculades especialment a través de la xarxa d'estudis catalans a l'exterior.

L'Ajuntament de Londres obrirà excepcionalment el Borough Market, agermanat amb la Boqueria, el diumenge 21 d'abril per acollir parades de roses i també aquest any llibres com a novetat, a més de la visita dels castellers de Vilafranca, que passaran el final de setmanal, alçant els seus castells davant dels edificis més emblemàtics de la ciutat.

A Cork, Irlanda, la cineasta Isona Passola, fa poc escollida presidenta de l'Acadèmia del Cinema Català, assistirà al Cork World Book Fest, i parlarà del documental sobre la situació política a Catalunya, i a Berlín la Delegació del Govern català i l'IRL han preparat un Sant Jordi dedicat a Salvador Espriu, amb una conferència dedicada al poeta i un recital d'algunes de les seves obres més conegudes.

Madrid, Lisboa i Budapest centraran les activitats del 23 d'abril en la llengua: a la capital espanyola els ciutadans podran rebre classes de català; a Portugal la Universitat de Lisboa farà una 'Diada' al voltant de la lingüística comparada, i a Budapest tindrà lloc el Simposi de Catalanística per commemorar els 40 anys dels esmentats estudis a la universitat de la ciutat.

Coincidint també amb el dia del llibre, algunes activitats com la participació de Jordi Puntí en una lectura bilingüe de la seva obra 'Maletes perdudes' al casal Català de Nova York o la llegida en català de l'escriptor Gabriel Janer Manila de la seva obra 'La vida' en el festival literari Métropolis Bleu de Mont-Real tindran la literatura com puntal.

La música també serà protagonista de la jornada a París, on la guanyadora del Premi Internacional Maria Canals, Soo Jung Ann, oferirà un recital de piano al Petit Palais, o a Chicago, amb una universitat que acollirà l'espectacle 'Cor de carn', un concert que fa un recorregut pel tema de l'amor en la poesia catalana des de l'època medieval fins a l'actualitat.

Moscou farà un concurs de traducció de poemes del català al rus i la Universitat de La Havana ha preparat una Jornada Catalana en homenatge a Shakespeare, Cervantes, Garcilaso De la Vega i Josep Pla amb narracions teatralitzades de la llegenda de Sant Jordi, exposicions sobre el patró català o un monòleg sobre l'emigració catalana a Cuba al segle XIX.

Contingut patrocinat