Publicat 11/11/2020 15:13

Sant Cugat (Barcelona) engega els trmits per adquirir la finca de Torre Negra

El castell de la finca de Torre Negra (Sant Cugat)
AYUNTAMIENTO DE SANT CUGAT

Són 85 hectrees amb un edifici fortificat del segle XV que passar a ser patrimoni de la ciutat

SANT CUGAT DEL VALLS (BARCELONA), 11 (EUROPA PRESS)

L'Ajuntament de Sant Cugat del Valls (Barcelona) ha iniciat els trmits per adquirir la finca de Torre Negra, de 85 hectrees de terrenys agrícoles i forestals i un edifici fortificat del segle XV, després que els seus propietaris ho hagin ofert.

Així ho ha explicat l'alcaldessa, Mireia Ingla, en una roda de premsa aquest dimecres, en la qual ha valorat de manera molt positiva aquest oferiment, que seria d'uns 2,8 milions d'euros, i ha dit que faran el que sigui possible per adquirir la propietat amb la voluntat que passi a formar part del patrimoni públic de la ciutat.

El consistori engegar els trmits administratius necessaris en una operació que haur d'aprovar el ple municipal, amb la prvia autorització de la Generalitat de Catalunya, i després haur d'elaborar una proposta de gestió dels espais agroforestals de la finca per assegurar-ne el manteniment i qualitat paisatgística, com també possibles usos culturals, educatius i socials.

La proximitat d'aquest espai al nucli urb, com també l'accessibilitat, ja sigui caminant o amb bicicleta, es pot convertir en una de les portes per entrar al Parc Natural de Collserola.

Torre Negra va ser propietat del Monestir de Sant Cugat fins el 1842 quan, arran de la desamortització dels béns eclesistics, es va subhastar i vendre a la família Rabad, i des de llavors sempre ha pertangut als seus descendents.

El castell de la finca est considerat Bé Cultural d'Inters Nacional, amb el grau mxim d'inters i protecció, el segon de la localitat, per darrere del Monestir.