MADRID 18 des. (EUROPA PRESS) -
El Ministeri de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat proposarà aquest dimecres a les comunitats autònomes, en el marc del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut (SNS), prendre mesures per regular l'ús dels cigarrets electrònics a Espanya, ja que actualment no hi ha una normativa específica que reguli la seva venda i el seu consum.
Així ho han confirmat a Europa Press fonts del departament d'Ana Mato, que també han avançat que entre els temes que s'abordaran amb els titulars de Sanitat de les comunitats estan el nou sistema de preus de referència de medicaments, l'ordre que regularà els medicaments homeopàtics i un informe sobre la implantació de l'e-salut a Espanya.
En el que respecta als cigarrets electrònics, el Parlament Europeu va acordar el mes d'octubre passat que aquests productes devien regular-se com productes de tabac en la nova directiva europea que s'està preparant sobre aquesta matèria, cosa que el Govern espanyol dóna suport a tenint en compte que "permetrà avaluar la qualitat, seguretat i eficàcia" d'aquests productes.
Així ho reconeixia fa poc l'executiu en una resposta parlamentària, en què advertia que aquests cigarrets són "problemàtics" tenint en compte que no han estat avaluats per les autoritats de cap país.
Catalunya ja va anunciar fa un mes que preparava una llei per adaptar aquests productes a l'actual Llei antitabac i aconseguir durant 2014 que no es puguin fumar en cap espai tancat, públic o privat.
Des del Ministeri defensen que el seu objectiu és regular aquests productes en la línia d'allò acordat a Brussel·les, però no aclareixen si l'equiparació d'aquests productes al tabac serà com proposa Catalunya i si comportarà una modificació de l'actual Llei antitabac, de la reforma de la qual s'ha vingut parlant en els últims mesos a causa del projecte d'Eurovegas.
El conseller de Sanitat de la Junta de Castella i Lleó, Antonio María Sáez Aguado, ha avançat que a la reunió de dimecres defensarà la conveniència que el Ministeri impulsi una normativa amb caràcter nacional que eviti "una regulació diversa" en les diferents comunitats autònomes.
La regulació d'aquests productes sembla comptar també amb el suport de la resta de l'oposició, ja que tant el PSOE com CiU han registrat al Congrés sengles iniciatives per exigir a l'executiu que reguli el seu consum i comercialització.
Els socialistes recorden que aquests productes alliberen determinades dosis de nicotina a través d'un procés d'escalfament electrònic i, per tant, el seu ús ha d'estar regulat; mentre que CiU alerta que els menors poden comprar aquests productes.