Actualitzat 14/06/2021 13:48 CET

Sanitat diu que per ara "no hi ha una relació causal" entre la vacuna i problemes de cor

Arxiu - Un home es vacuna contra la covid-19 a Malàisia.
K.Ganeson/BERNAMA/dpa

MADRID, 14 juny (EUROPA PRESS) -

L'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris, dependent del Ministeri de Sanitat, ha assenyalat que a hores d'ara "no es pot establir una relació causal entre l'aparició de miocarditis o pericarditis i la vacunació" contra la covid-19.

El Comitè per a l'Avaluació de Riscos en Farmacovigilància Europeu de l'Agència Europea de Medicaments va començar una avaluació quan es va detectar un conjunt de casos a Israel.

La majoria no van ser greus i majoritàriament van afectar homes amb menys de 30 anys dies després d'administrar-los la vacuna, gairebé tots després de rebre la segona dosi del vaccí BioNTech/Pfizer.

Als països de l'Espai Econòmic Europeu també s'han rebut notificacions de miocarditis i pericarditis pel que fa als diferents immunitzadors que s'administren.

Els símptomes de miocarditis o pericarditis són variables, sovint inclouen dificultat per respirar, palpitacions que es poden acompanyar de ritme cardíac irregular i dolor precordial.

Sanitat explica que "les dades disponibles no permeten concloure que hi hagi una relació de causalitat amb l'administració de les vacunes". "La miocarditis i pericarditis són patologies que es presenten amb certa freqüència en la població independentment de la vacunació", justifiquen.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés