Actualitzat 15/06/2013 15:28

Sandra Buxaderas publica un llibre sobre 'Com viure Jesús en família'

Portada de 'Com viure Jesús en família', de Sandra Buxaderas (editorial Pòrtic)
EUROPA PRESS

BARCELONA 15 juny (EUROPA PRESS) -

La periodista Sandra Buxaderas acaba de publicar un llibre que recopila l'experiència de pares creients sobre 'Com viure Jesús en família' (Pòrtic), per explicar com es pot transmetre la fe.

En declaracions a Europa Press, Buxaderas ha explicat que el llibre no és cap manual d'instruccions ni de doctrina, sinó "el relat de múltiples vivències espirituals de famílies cristianes d'estils diferents i amb nens de diverses edats".

Amb ell, pretén servir d'inspiració perquè altres famílies trobin el seu propi estil de relació amb Déu i d'adaptació dels valors de l'Evangeli a la vida d'avui, i ha afegit que "cada família ha d'actuar amb consciència pròpia davant dels problemes espinosos" que li sorgeixin amb els seus fills o que afectin la doctrina de l'Església.

Per això, l'autora recomana tenir "el Jesús que es descobreix en el Nou Testament i gràcies a l'oració" com a guia a l'hora de plantejar-se la transmissió de la fe, per a la qual cosa cita la frase dels Evangelis 'un de sol és el vostre Mestre'.

El llibre --afegeix-- també pretén ser útil als pares agnòstics o allunyats de l'Església que, tot i això, comparteixen l'admiració per la figura de Jesús i pels valors d'amor, solidaritat o justícia que transmet el Nou Testament.

L'autora també evoca els Evangelis després de recordar que tot cristià està cridat a testimoniar la seva vivència "per si pot ajudar altres persones en el seu camí"; per això ella mateixa --jove mare d'una nena--, es va decidir a escriure el llibre.

"Durant molt temps no vaig tenir massa amics ni referents que m'ajudessin a viure una espiritualitat plena al costat dels fills, i crec que avui, quan gairebé mai es parla de la fe en públic, aquesta és una situació que afecta moltes persones; aquest llibre s'ha escrit pensant sobretot en elles", afegeix.

'Com viure Jesús en família' es basa en el testimoni de 15 famílies amb perfils diferents: tres parelles formades per un creient i un agnòstic, una amb dos divorciats, una altra amb fills adoptats, una amb un pare exseminarista, una altra amb fills que tenen diferents nivells de fe, i diverses amb pares que col·laboren en grups cristians.

Entre ells hi ha hi ha pares coneguts: el meteoròleg de TV3 Tomàs Molina; l'exdiputat del Parlament i expresident del Consell de l'Audiovisual (CAC) Josep Maria Carbonell, l'actual degà de la Facultat de Comunicació Blanquerna i president de la Fundació Joan Maragall; i l'escriptor Carles Torner, director de la revista 'Qüestions de Vida Cristiana'.

L'EXEMPLE

Buxaderas explica que el que uneix aquestes famílies tan diverses és "el seu entusiasme per Jesús" i la seva visió positiva i gens mandrosa de la tasca de comunicar la transcendència o simplement valors cristians.

A més d'aquesta vivència optimista de la religió, tots aquests pares coincideixen que "cal ensenyar els valors mitjançant l'exemple"; tot i això, també es deixen ensenyar pels fills, i per això el llibre inclou els testimonis de diversos nens i adolescents, i dedica l'últim capítol a exemplificar la frase de Jesús sobre com els nens poden assenyalar el camí als més grans.

Abans d'aquesta conclusió, l'autora va donant veu als entrevistats per explicar maneres de compartir la religió i de resoldre dubtes: educar en la fe distingint entre infantesa i adolescència, llegir contes amb un final ètic, resar junts, participar en trobades cristianes dins i fora de casa, abordar la mort, afrontar la crisi de fe d'un nen, ajudar el fill que se sent aïllat perquè els seus amics no són creients, i afrontar diferents models de família, entre d'altres temes.

Sandra Buxaderas (Barcelona, 1974), col·laboradora de Rac 1 i del diari 'Ara' des de Roma, és llicenciada en Comunicació; va iniciar estudis de Ciències Religioses i Teologia tant en la seva ciutat natal com la capital italiana; ha estat corresponsal a Brussel·les cinc anys per a diversos mitjans, i va treballar dos anys en la Generalitat a l 'àmbit de la projecció internacional de Catalunya.

Contingut patrocinat