Sam Mendes dirigeix '1917': "La baralla pel futur es va sentir en la Primera Guerra Mundial, podríem aprendre d'això"

Publicat 3/12/2019 16:46:00CET
28 novembre 2019, Berlín: director britànic Sam Mendes acudeix el 'photocall' del (1917) pel·lícula a UCI Luxe Mercedes Platz IMAX teatre. Foto: Jens Kalaene/*dpa-*Zentralbild/*dpa
Jens Kalaene/dpa-Zentralbild/dpa

MADRID, 3 des. (EUROPA PRESS) -

El cineasta britànic Sam Mendes s'endinsa al cinema bèl·lic per segona vegada amb '1917', pel·lícula amb la qual recorda "tota una generació" que va lluitar en la Primera Guerra Mundial i que arriba el 10 de gener als cinemes espanyols.

"Hi ha bones causes avui dia que uneixen les persones i el clima és una d'aquestes. Aquesta sensació de barallar pel futur més que pel present s'ha sentit durant la Primera Guerra Mundial, podríem aprendre ara d'això", ha assenyalat el director aquest dimarts durant una entrevista concedida a Europa Press amb motiu de la seva visita a Madrid.

La pel·lícula, protagonitzada per George MacKay i que explica en el seu repartiment amb Dean-Charles Chapman, Mark Strong, Andrew Scott, Richard Madden, Colin Firth i Benedict Cumberbatch, s'ha rodat en plànol seqüència per narrar la missió de dos soldats, els quals han de travessar territori enemic per enviar un missatge i evitar un atac que pot posar fi a la vida de milers de soldats.

El director d''American beauty' (1999), 'Revolutionary road' (2008) i les entrega de la saga James Bond 'Skyfall' (2012) i 'Spectre' (2015) ha admès que existia cert risc en prendre aquesta decisió estilística perquè "no podia escapar de res, no tenia sortida, no podia canviar del marc de la història, sinó aconseguir escenes finals al final del dia".

"És un risc quan saps que no pots tornar enrere, que no pots escapar", ha dit Mendes, qui ha confessat que existia també una "por". "El que més gaudeixes habitualment com a cineasta és l'edició i el muntatge d'una pel·lícula, és un moment tranquil en què gaudeixes, però aquí no tenia això", ha apuntat.

Sam Mendes va decidir recórrer a una única presa perquè va pensar que era "la millor manera" d'explicar la seva història i ell volia fer "una cosa original". "Em vaig adonar que si feia una única presa seria diferent", ha assenyalat.

El seu objectiu es va centrar a aconseguir "tancar el públic" en una experiència "de la qual no pogués sortir", i que sentissin "cada segon, cada passa i cada respiració dels actors", tant com ells, segons ha assegurat el director, qui aconsegueix atmosferes properes al terror en alguns moments.

Contador