BARCELONA, 14 juny (EUROPA PRESS) -
La Conselleria de Salut de la Generalitat ha delegat en el Consell de Col·legis de Metges de Catalunya algunes de les seves funcions per autoritzar l'obertura, trasllat, modificació i tancament de centres mèdics de menys de 100 metres quadrats, amb l'objectiu de "posar en marxa mesures de simplificació administrativa".
Segons han explicat a Europa Press fonts de la Conselleria, la iniciativa s'emmarca en el 'Conveni per a la delegació de funcions de tramitació d'expedients d'autorització de determinades consultes mèdiques', rubricat el 14 d'abril i publicat dimarts passat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (Dogc).
Salut "mantindrà la titularitat legalment atribuïda", tot i que ha al·legat que transferir la gestió contribueix a l'"aprimament estructural" de l'administració.
A partir d'ara, serà l'òrgan col·legial el que tramitarà l'autorització d'obertura de determinats consultoris, l'activitat principal de la qual sigui mèdica i es limiti a l'anamnesi, l'exploració física, el diagnòstic, la prescripció i la realització d'actuacions terapèutiques i de recuperació funcional "mínimament invasives".
"La delegació de funcions supera totes les actuacions", des de la recepció de la sol·licitud fins a l'elaboració de la proposta de resolució administrativa passant pel cobrament de les taxes previstes per aquests conceptes, han precisat les esmentades fonts.
L'acord concreta que els centres sobre els quals el Consell de Col·legis de Metges podrà actuar han de ser de Catalunya, amb una única especialitat mèdica, amb un espai útil de consulta inferior o igual a 100 metres quadrats i amb un metge col·legiat com a titular o responsable assistencial.
Per "fer el seguiment del conveni", que té una vigència d'un any, s'ha creat una Comissió Mixta de Seguiment integrada per dos representants de cada institució que es reuniran com a mínim una vegada per semestre.