BARCELONA, 6 febr. (EUROPA PRESS) -
La sala Metrònom de Barcelona acollirà a partir de demà fins dissabte que ve una nova edició de la Setmana Internacional de Música Experimental dedicada en aquesta ocasió a les experiències sonores amb la percussió.
En la seva quinzena edició, comissariada pel col·lectiu Percussions de Barcelona, el programa tindrà sis músics de diferents nacionalitats amb un plantejament homogeni que barrejarà tradicions i cultures, i mostrarà figures del jazz europeu al costat de mestres de la fusió que treballen sobre improvisació experimental.
El cicle arrencarà demà amb els percussionistes Susie Ibarra i Roberto Rodríguez, integrants del grup Electric Kulintang, que presentaran un concert titulat '7000 Mysteries' basat en el 'kulintang', un instrument de gongos filipí que barreja electrònica i sons funky i jazz.
El duo de jazz contemporani format per Ramón López i Daniel Humair, dues generacions de la bateria contemporània, arribarà dimecres a la sala Metrònom per mostrar com converteixen la improvisació en una força inventiva que els ha llançat a la fama internacional.
Dijous serà el torn del turc Misirli Ahmet, que ha convertit la 'darbukka', tradicionalment d'acompanyament, en protagonista de la seva música. Segons l'artista, la 'darbukka', un instrument de percussió de pell tensada sobre base ceràmica, és la "més refinada forma de la rica cultura rítmica d'Àfrica", però "no ha estat apreciada com caldria".
Per al seu concert a Metrònom, el músic reunirà el flautista Murat Berber i el pianista francès Roman Bestion, així com tres instrumentistes del grup català Takteketé.
L'hindú Selvagenech prendrà el relleu del músic turc per mostrar al públic el seu domini amb el 'kanjira', un petit tambor de construcció simple que li ha significat un gran reconeixement al seu país.
Per al tancament d'aquesta edició, Percussions de Barcelona ha preparat un concert especial titulat 'Les quatre portes de Fez', que anirà a càrrec del guitarrista Joan Sanmartí, el vibràfon i bateria Marc Miralta i el narrador Joan Coromina.
Aquesta actuació pren com a punt de partida una llegenda del segle XII del jueu Moses Maimónides per a una interpretació de cambra on utilitzaran la manipulació de la música electrònica de paisatges sonors, la improvisació i tradicions tan diferents com el barroc i el jazz contemporani.
La Setmana Internacional de Música Experimental va néixer amb la voluntat d'ampliar el radi d'acció de Metrònom des de l'art fins a la cultura contemporània en general, segons fonts de la sala.
Amb aquest cicle de concerts, d'entrada gratuïta, el centre es converteix en un espai de reflexió i exploració de la música més avançada, que no es distribueix per canals comercials però que aporta "grans avenços conceptuals i epistemològics".