Actualitzat 03/04/2014 11:52

Roca Editorial llança el segell digital en castellà Ciudad de Libros

La editora Blanca Rosa Roca
Foto: EUROPA PRESS

BARCELONA, 3 Abr. (EUROPA PRESS)

La directora de Roca Editorial, Blanca Rosa Roca, ha anunciat el llançament del nou segell digital Ciudad de Libros, que neix amb 62 títols.

   En roda de premsa a Barcelona, Roca ha explicat que aquest segell recupera grans històries de la literatura universal en format electrònic, i aquests títols estaran disponibles a les principals llibreries digitals del mercat global en llengua espanyola.

   Segons ha explicat, es tracta d'històries difícils de trobar per al lector en castellà, malgrat ser relats que van conquistar generacions de lectors i que sorgeixen en converses de l'actualitat, ha assegurat.

   Al catàleg de Ciudad de Libros ja s'hi poden trobar obres de José María Merino, Alonso Cueto, María Pilar Queralt, Erskine Caldwell, Thomas Wolfe, Harold Robbins, Ellery Queen, Gibran Jalil, Leon Uris, Sherwood Anderson, Philippa Carr, Joaquim Machado de Assis, Edgar Wallace, Selma Lagerlöf i Grazia Deledda.

   Aquest llançament va acompanyat d'una web ---ciudaddelibros.com-- que tractarà de no deixar orfe el lector, que a més d'oferir orientacions, informació de context de com van realitzar els autors aquestes novel·les, i animar a la participació, proposarà un cercador emocional, perquè el lector pugui buscar llibres a partir del que li vingui de gust llegir: "Curt, llarg, pertorbador", ha suggerit Roca.

   També es presentarà la sinopsi amb un llenguatge "molt modern i actual, com la sinopsi d'una pel·lícula", amb portades alhora amb dissenys moderns, ha explicat l'editora, i ha explicat que també s'han revisat algunes traduccions que eren molt antigues.

   Roca ha explicat que hi ha un procés d'"arqueologia editorial" després d'aquest segell, ja que la majoria de textos no estaven digitalitzats, i moltes edicions s'han hagut de buscar arreu del món, amb una gran dificultat de trobar exemplars.

PROBLEMA DE "VISIBILITAT"

   Aquest llançament tindrà un màrqueting permanent, ja que un dels grans problemes d'aquest sector és la seva "visibilitat" entre els lectors, als quals és difícil arribar tenint en compte que es tracta de 'best-sellers', i en molts casos no es pot fer promoció amb els autors perquè no estan vius.

   Basant-se en que els usuaris fan recerques molt bàsiques, l'editorial ha desenvolupat un cercador que permet la recerca per diferents paràmetres, incloses unes llistes proposades per l'editorial com ara 'Els més venuts', 'trepidants', 'Prohibits' i 'Amor i seducció'.

   Amb una vocació global, Ciudad de Libros s'ha associat a Open Road Espanyol, una divisió d'Open Road Integrated Media, per difondre els seus autors entre els hispanoparlants i expandir el mercat de llibres electrònics en castellà.

   La política de preus oscil·larà entre 3,99 i 6,99 euros, que l'editora considera "un preu assequible", i tractarà que aquest no sigui un problema per als lectors, malgrat el costós procés d'aquesta arqueologia editorial.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés