Actualitzat 13/06/2014 17:10

Rigau farà un "reset" en un centre del Prat per baixos resultats després d'auditar-lo

La consellera de Enseñanza de la Generalitat, Irene Rigau
EUROPA PRESS

Les escoles auditades milloren més els resultats que el global de centres

BARCELONA, 13 juny (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Ensenyament de la Generalitat, Irene Rigau, ha anunciat que farà un "reset" en una escola del Prat de Llobregat (Barcelona), que tancarà administrativament i reobrirà amb un nou nom, després d'haver realitzat una auditoria pedagògica en 96 centres que tenen un 30% d'alumnes que no passen competències bàsiques en llengües i matemàtiques.

Ho ha dit aquest divendres a la roda de premsa de presentació dels resultats de l'avaluació de les competències bàsiques de català, castellà, anglès i matemàtiques de sisè de primària, que van fer el 6 i el 7 de maig uns 70.000 alumnes catalans.

Rigau ha precisat que, del centenar de centres auditats, només el del Prat té "necessitats de tot", per la qual cosa el departament ha decidit canviar el projecte educatiu del centre, però mantenint l'alumnat.

Ensenyament farà un "canvi de destinació" del professorat, que podrà ser traslladat a altres escoles de la mateixa comarca o quedar-s'hi; perfilarà les característiques dels docents; crearà un nou equip directiu molt potent; i impulsarà un projecte educatiu vinculat a una escola veïna i amb una aposta per la música.

Segons ha precisat Rigau, ara estan fent les entrevistes per constituir un nou equip amb la finalitat d'"arrencar amb més força", ja que fins ara les places d'alumnat costaven d'omplir i havia poques preinscripcions en primera preferència.

Al conjunt de centres auditats se'ls farà una "intervenció estratègica" al curs 2014-15 amb millores com assessorament i formació, canvis organitzatius importants, plantilles que es puguin perfilar o incrementar --amb una quinzena més de professors--, i nous càrrecs amb dotació.

MILLOREN MÉS ELS SEUS RESULTATS

Els centres afectats per les auditories pedagògiques ja han començat a millorar resultats aquest 2014 respecte al 2013, malgrat que encara no s'hagin aplicat mesures concretes, un fet que s'explica per "un canvi d'actitud molt important" i per la formació i l'acompanyament que han rebut les escoles.

En llengua catalana, els centres auditats han millorat 9,5 punts del 2013 al 2014 --en passar del 53,1% al 62,6% les puntuacions mitges--, mentre que el global de centres a Catalunya ha millorat 5 punts --d'un 71,1% a un 75,5%--.

En castellà, han millorat els resultats en 6,8 punts --respecte als quatre punts més del global de centres catalans--; en matemàtiques, 12,1 punts --respecte als cinc més del conjunt--; i en anglès, 5,8 punts --respecte als dos més del global--.

"Cada vegada tenim més garantida la igualtat d'oportunitats", ha sostingut la consellera en subratllar que els centres d'alta complexitat són els que més han reduït les diferències de puntuacions.

RESULTATS GLOBALS

Segons Rigau, els resultats demostren allò que sempre ha defensat el Govern, una forta associació lineal entre el català i el castellà: "Cal treballar la competència lingüística que en sí mateixa afavoreix el domini de les llengües".

Ha destacat una millora de les puntuacions mitjanes en totes les competències: en català ha passat d'un 71,1% el 2013 a un 75,5% el 2014; en castellà, d'un 73% a un 75,4%; en matemàtiques, d'un 76,3% a un 81%; i en anglès, d'un 73% a un 75,1%.

En general, s'han reduït les bandes baixes dels alumnes que treuen pitjors resultats acostant-se al màxim del 15% desitjable, en passar d'un 15,2% a un 14,6% en català; d'un 14,2% a un 14,5% en castellà; d'un 15% a un 14% en matemàtiques; i d'un 19% a un 15,9% en anglès, la matèria que presenta més dificultats.

I també s'han eixamplat les parts altes amb més bons resultats: en català, del 23,8% al 25%; en castellà, del 24,4% al 24,8%; en matemàtiques, del 25,2% al 31,2%; i en anglès, del 24,7% al 27,3%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés