Publicat 30/08/2019 17:55

Retirat un lot de tonyina d'oli de girasol de la marca Dia per la presència de toxina botulínica en una llauna

Lata de atún
WIKIMEDIA/TAMORLAN - Archivo

MADRID, 30 ago. (EUROPA PRESS) -

El Grup Dia va retirar "de manera preventiva" el passat 10 d'agost el lot de tonyina en oli de girasol de 900 grams 19/154 023 02587, fabricat per Frinsa i amb data de caducitat de desembre de 2022, després de l'avís d'una possible contaminació amb la toxina botulínica. Una anlisi al Centre Nacional d'Alimentació realitzat aquest dijous ha confirmat la presncia d'aquesta toxina en una única llauna.

Segons la informació de l'Agncia Espanyola de Seguretat Alimentria i Nutrició (AESAN), dependent del Ministeri de Sanitat, s'han registrat quatre casos a Castella i Lleó per consum d'una amanida russa casolana que contenia la llauna de tonyina on s'ha detectat la substncia txica. Tres d'ells ja han estat donats d'alta i "no hi ha constncia" de més afectats.

Tot el lot que ha estat retirat est compost per 3.420 unitats, segons han precisat fonts de Dia a Europa Press, per només s'ha detectat la toxina botulínica en la llauna que van consumir els afectats. En un any, la companyia distribueix "aproximadament 1,3 milions" d'aquest tipus de llaunes. Els productes, ja immobilitzats, es van distribuir a establiments de Dia a Astúries, Castella i Lleó, Catalunya, Aragó, La Rioja, Múrcia, Navarra, Castella-la Manxa i Comunitat Valenciana, on en qualsevol cas ja no es poden adquirir.

Davant les primeres sospites, l'AESAN va activar el passat 9 d'agost l'alerta sanitria a nivell nacional. Sobre la base d'aquestes sospites, Grup Dia ha demanat als seus clients que hagin adquirit el lot que "retornin el producte a la seva botiga més propera". De manera "proactiva", Dia ha anunciat que "contactar amb els clients susceptibles d'haver adquirit aquest producte utilitzant tots els canals que siguin necessaris". "Hem estat en permanent contacte amb les autoritats sanitries, 24 hores al dia", afegeixen fonts de la companyia.

"Dia lamenta profundament els inconvenients que hagi pogut causar als seus clients i avana que seguir mantenint els més alts estndards d'exigncia en la qualitat i seguretat alimentria en tots els seus processos", s'ha defensat la cadena de supermercats en un comunicat. L'empresa puntualitza que aquesta toxina "només es produeix en la matria primera, quan s'est treballant amb la tonyina; és impossible que es produeixi en un frigorífic o en traslladar-la d'un lloc a un altre". Per aix, apunten que la toxina "es va desenvolupar en el procés de fabricació i no es va eliminar".

Tant l'AESAN com Dia han insistit que totes les persones que tinguin en el seu domicili el lot retirat "s'abstinguin de consumir-lo i el retornin al punt de venda". Dia s'ha comproms a recuperar el producte implicat que pugui estar en possessió dels seus clients.

La companyia també ha posat a la disposició dels clients un telfon per a qualsevol dubte que puguin tenir a través del Servei d'Atenció al Client en el número 912170453, que "estar disponible 24 hores al dia".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés