Publicat 18/11/2014 15:42

El Racc planteja invertir la recaptació de multes a formar infractors però el SCT ho veu "injust"

XXI Forum de Seguridad Viaria
EUROPA PRESS

BARCELONA, 18 nov. (EUROPA PRESS) -

El director del Racc, Miquel Nadal, ha demanat aquest dimarts que la recaptació per sancions de trànsit s'inverteixi a formar els infractors, incloent l'intercanvi de la multa per fer aquesta formació, però el director del Servei Català del Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, ho ha rebutjat per injust en "premiar" els infractors.

Al XXI Fòrum de Barcelona de seguretat viària, dedicat a les motos i a la valoració del risc, Nadal ha posat èmfasi en la millora de la seguretat a la carretera, destacant que l'índex de sinistralitat més preocupant és el de la motocicleta.

El parc de motocicletes ha augmentat un 50%, "malgrat que la taxa de risc (la probabilitat de tenir un accident) ha baixat un 70%" des del 2003-04.

Amb tot, ha incidit en la importància de continuar treballant a reduir la sinistralitat, i ha destacat que hi ha "una correlació directa" entre multa i accident perquè la multa és un indicatiu avançat de l'accident.

Nadal reconeix que la formació és cara, per la qual cosa ha emplaçat el SCT a ser "selectius" en decidir a qui s'imparteix.

En declaracions als mitjans, el mànager tècnic de la Fundació del Racc, Lluís Puerto, ha afegit que la mesura d'intercanviar les multes per formació demostrarà una cosa que el SCT afirma des de sempre: "que les multes no tenen afany recaptatori".

Puerto ha valorat que la mesura tindria un sentit positiu perquè deixaria clar que "l'administració no busca la recaptació, sinó la millora de la seguretat viària, deixant d'ingressar per gastar en formació".

LA NEGATIVA DEL SCT

Per a Isern, aquesta proposta suposa premiar aquelles persones que cometen la infracció, fet que "no seria just" per a les persones que compleixen les normes de trànsit.

"No ens sembla la millor manera", ha tancat el director del SCT, que veu imprescindible la formació tot i que és millor apostar per la prevenció, centrada en l'educació de la seguretat viària en els joves de 16 a 18 anys.

Per a Isern, si se seguís la mesura d'invertir en les persones que transgredeixen la norma, no es podria invertir en els que no la transgredeixen, per la qual cosa descarta "premiar" els sancionats.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés