Publicat 30/10/2014 16:22

El RACC demana legislació sobre la connectivitat dels cotxes per a la protecció de dades

BARCELONA, 30 oct. (EUROPA PRESS) -

Un estudi del RACC ha alertat aquest dijous de la falta de legislació en la connectivitat dels cotxes de nova generació a través de dispositius mòbils, per la qual cosa adverteix un risc en la protecció i l'ús de les dades dels conductors.

En un comunicat, els experts exposen que en un futur pròxim els cotxes mateixos enviaran informació als serveis d'atenció a la carretera sobre l'estat del vehicle, cosa que podrà substituir, per exemple, l'explicació que el conductor fa d'una incidència a la carretera a través d'una trucada.

Segons el RACC, en signar el contracte de compra d'un cotxe, s'inclou una clàusula en què s'accepta l'enviament de dades a la xarxa propietat dels fabricants de vehicles, les quals tenen el control del flux d'informació, amb la qual cosa podrien dirigir campanyes de manteniment i reparació als proveïdors seleccionats, controlant així el mercat de serveis a la carretera i obligant els proveïdors de serveis independents a pagar per aquesta informació.

La situació pot derivar en el fet que els operadors que no tinguin accés a aquesta informació no puguin operar i quedin fora del mercat, vulnerant així el dret dels conductors a elegir ofertes en aquest sentit, explica el RACC en un vídeo informatiu.

La decisió de no signar l'acord d'ús de la informació podria portar a no tenir accés als serveis d'inspecció i reparació del vehicle.

A més, la falta de legislació farà que l'usuari no sàpiga quan i quina informació està enviant el vehicle i podrien obligar a enviar aquestes dades malgrat que el conductor no vulgui.

Segons el RACC, en cas de no acceptar noves clàusules d'enviament d'informació, el propietari del cotxe podria perdre serveis o veure's obligat a contractar altres que els sortirien més cars.

Per tot això, demanen que la legislació obligui els fabricants que se sol·liciti permís per a l'accés a les dades, que el propietari d'aquestes dades segueixi sent el propietari del vehicle, i que el conductor pugui elegir el proveïdor de serveis, que haurà de competir en un mercat obert, permetent-li l'accés a la informació emesa pel cotxe a través d'una plataforma segura.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés