Publicat 22/12/2015 14:28

Quatre de cada deu anuncis de joguines contenen estereotips de gènere

JUGUETES MÁS BUSCADOS POR LOS REYES MAGOS
JUGUETES MÁS BUSCADOS POR LOS REYES MAGOS

BARCELONA, 22 des. (EUROPA PRESS) -

Quatre de cada deu --un 38,2%-- dels anuncis televisius contenen estereotips de gènere, segons un estudi del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) de la campanya de Nadal del 2014 recollit per la Universitat Oberta de Catalunya (UOC).

El sociòleg de la UOC, Sergi Fàbregues, ha advertit que els estereotips de gènere de les joguines "contribueixen a determinar les aspiracions que tindran els més petits en la vida", ha informat aquest dimarts el centre en un comunicat.

Per això, ha alertat de la importància d'"escollir bé les joguines i ser conscients dels valors sexistes que porten implícits", ja que ajuden a reproduir els rols de gènere.

Segons el CAC, el 61,8% dels estereotips eren femenins i un 38,2%, masculins; els més comuns per als nens eren el poder i la força --cotxes o figures d'acció--, i en el cas de les nenes, la cura, l'empatia i la bellesa física.

JOCS DIGITALS, "AMB MESURA"

La professora de la Universitat Abat Oliba (UAO) CEU Clara Valls ha defensat els anomenats jocs educatius, afavorits per l'entorn digital, ja que permeten aprendre competències: comunicatives, raonament matemàtic, espacial, entre d'altres.

Tot i això, ha advertit que els jocs digitals han d'utilitzar-se "amb mesura", especialment entre els més petits, ha informat el centre en un comunicat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés