Actualitzat 19/11/2018 13:46

Protecció Civil desactiva l'alerta de l'Inuncat després de les pluges

El 112 rep 592 trucades durant l'episodi

Actuació dels Bombers aquest diumenge a Vilatenim
@BOMBERSCAT

GIRONA, 19 nov. (EUROPA PRESS) -

Protecció Civil de la Generalitat ha desactivat aquest dilluns l'alerta del Pla d'emergències per inundacions Inuncat davant el descens del cabal dels rius i la millora de les condicions meteorològiques després de l'episodi de pluges, que ha tingut una especial incidència a les comarques de Girona.

Ha quedat en situació de prealerta per fer seguiment fins que els rius i les rieres més afectats per les pluges hagin normalitzat els seus cabals, ha informat Protecció Civil en un comunicat.

L'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) ha informat que els cabals són encara alts, però que van a la baixa, i que, encara que la tendència és decreixent, el Ter, a Pont de Torroella, i el Tordera, a Fogars, continuen en nivell d'alerta.

Per això, Protecció Civil demana extremar les precaucions prop de rius i rieres, no travessar-los en cap punt que estigui inundat i respectar la senyalització de tancament.

El telèfon d'emergències 112 de Catalunya ha atès en aquest episodi de pluges 592 trucades relatives a 468 incidents relacionats amb les pluges, dels quals un 79% s'han concentrat a les comarques gironines, sobretot a l'Alt i Baix Empordà.

Per la seva banda, els Bombers de la Generalitat han atès durant l'episodi de pluges 407 avisos, molts d'ells concentrats a l'Alt Empordà, on s'estan revisant carrers, baixos i soterranis a Vilatenim, a Figueres.

VILATENIM

La Policia Local de Figueres ha assenyalat que les famílies desallotjades pel desbordament del riu Manol del carrer Mossèn Miquel Ayats han pogut tornar a casa, però que a causa de falta de subministraments, no poden quedar-s'hi de moment.

La residència del Far d'Empordà continua sense oferir els seus serveis, perquè queda encara aigua als baixos i els usuaris s'estaran a casa seva o a l'Hospital de Figueres fins que es pugui restablir el servei amb normalitat.

Una desena de trams de carreteres de Girona estan tallats per inundacions de la via: GIP-5129 a Vilafant; GIV-6226 a Vilaür; GIV-6216 a Sant Pere Pescador; GIV-6211 a Figueres; GIV-6213 a Fortià; GIV-6321 a Albons; GI-643 a Serra de Daró; C-252 entre Vilabertran i Peralada, i GIV-8321 en Bellcaire.

Contingut patrocinat