Actualitzat 17/12/2013 20:58

Promotors de la ILP per una Renda Garantida de Ciutadania convoquen un dejuni de tres dies

Comisión Promotora de la ILP para una Renta Garantizada de Ciudadanía
EUROPA PRESS

Recolliran firmes per portar la iniciativa al Parlament

BARCELONA, 5 set. (EUROPA PRESS) -

La Comissió Promotora de la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) per a una Renda Garantida de Ciutadania ha convocat un "dejuni participatiu" a la plaça Catalunya en suport de la iniciativa, que es realitzarà entre les tardes del 13 i el 15 de setembre sota el lema 'Rescatem a les persones'.

Així ho ha anunciat aquest dijous en roda de premsa a Barcelona els portaveus de la Comissió Diosdado Toledano i Sixte Garganté, acompanyats pel secretari general de CCOO Catalunya, Joan Carles Gallego, i del secretari general de Moviments Socials i Igualtat d'UGT Catalunya, David Papiol.

El dejuni vol ser una mostra de protesta i solidaritat amb els més afectats per la crisi, i criticar les administracions per haver rescatat les entitats financeres en lloc de combatre el frau i les presumptes estafes.

"No és un acte de sacrifici, sinó simbòlic", ha explicat el membre de la Comissió Jaume Botell, qui ha invitat a tots els ciutadans a passar per la plaça Catalunya per expressar el seu suport, informar-se sobre la ILP i donar suport al tram final de la recollida de firmes --tenen unes 43.000 i termini fins a mitjan octubre-- amb la seva rúbrica perquè es debati al Parlament.

Segons el líder de CCOO Catalunya, l'objectiu del dejuni és aconseguir una majoria social per pressionar els polítics i canviar la lògica establerta, davant dels 117.000 llars a Catalunya sense cap ingrés: "Això és una realitat i el Govern no pot mirar a altre costat, perquè la pobresa és més cara".

ACTIVITATS

Durant la concentració es realitzaran debats sobre la pobresa i la desigualtat "vergonyosa" exacerbada per la crisi, analitzant el seu impacte en la infància, els ancians i els immigrants, i s'exposaran alternatives com 'Treballar menys perquè treballi tot el món', amb la participació de diversos sindicats.

També s'abordarà el dret a l'aigua, gas i electricitat, proposant que qui no pot costejar-los els rebi de manera gratuïta, i es debatrà sobre cooperativisme i l'economia solidària, a més del dret a l'habitatge, amb membres de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH).

Alhora, la Comissió ha promogut el llibret 'Rescatem a les persones' (Icaria, Asaco), signat pel catedràtic d'Economia Aplicada de la Universitat de Barcelona (UB) Jordi Arcarons i per Garganté i Toledà, per explicar als ciutadans els fonaments de la ILP.

Segons els seus càlculs, la Renda Garantida suposaria uns 2.000 milions d'euros anuals per ajudar més de 650.000 persones a ingressar fins a 664 euros al mes, cosa que la Comissió veu una qüestió de "voluntat política" i no d'ingressos --han destacat que la ILP té mocions de suport a 45 ajuntaments catalans, incloent els de Barcelona i Girona--.

Contingut patrocinat