BARCELONA, 3 des. (EUROPA PRESS) -
Un projecte europeu coordinat per l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA)-Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) utilitza les arts escèniques per promoure l'interès per la ciència d'alumnes d'ESO i Batxillerat, ha informat aquest dijous en un comunicat.
La iniciativa 'Perform', que s'emmarca en el programa Horitzó 2020 de la Comissió Europea i té 1,9 milions d'euros de pressupost, estudiarà mètodes educatius basats en les tècniques del teatre, els monòlegs, el 'clown' o els espectacles de carrer.
Té la participació d'universitats, associacions científiques i educatives, i d'organitzacions dedicades a la difusió de la ciència a Espanya, Regne Unit, França i Àustria, i està impulsada per l'Observatori de la Difusió de la Ciència (ODC) de la UAB.
L'estudi, que s'allargarà fins al 2018, busca fomentar "les motivacions i el compromís" en relació amb la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques en instituts de Barcelona, París (França) i Bristol (Regne Unit).
Segons els eurobaròmetres, un percentatge "considerable" de joves europeus no està interessat en la ciència ni a estudiar carrera relacionades perquè veuen aquest món allunyat de la seva realitat quotidiana, i creuen que no tenen les habilitats necessàries per afrontar-ho.
Aquestes percepcions negatives desanimen els adolescents a invertir temps i esforços a aprendre sobre ciència i subestimen el paper que té a la societat, per la qual cosa els impulsors veuen "urgent" afrontar aquesta situació per no perdre talent científic i garantir la innovació, l'excel·lència i la competitivitat.