Actualitzat 17/05/2022 12:22

El programa 'Crims' identifica una jove trobada morta a Portbou (Girona) el 1990

El programa 'Crims' identifica una jove trobada morta a Portbou (Girona) el 1990
Europa Press

GIRONA, 17 maig (EUROPA PRESS) -

El programa 'Crims' de TV3 i Catalunya Ràdio, en una investigació amb Austria TV, ha identificat una jove de 19 anys que va aparèixer penjada als voltants del cementiri de Portbou (Girona) el 4 de setembre del 1990, segons ha informat la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) en un comunicat aquest dimarts.

La jove ha estat identificada com Evi Anna Rauter, una veïna de Lana, un poble situat al nord d'Itàlia, i la confirmació de la seva identitat ha estat possible gràcies a la família de la jove, que "durant 32 anys ha mantingut viva la recerca".

La Guàrdia Civil ha explicat a Europa Press que la dona no està plenament identificada, però que s'han engegat els tràmits per fer-ho.

La identificació ha estat possible perquè, després de l'emissió d'un episodi del programa d'Austria TV 'Ungelöst' ('No resolt') sobre el cas, la cadena de televisió va rebre el correu electrònic d'una dona italiana que apuntava que la noia podia ser Evi Anna Rauter, cosa que van corroborar els seus pares a través de fotografies del cos que van fer la Guàrdia Civil i el forense.

"Hem pogut veure que és la meva germana i, ara, després de 32 anys, sabem com va acabar", ha afirmat la germana de la víctima, qui també ha informat que la família no té cap document oficial de la policia.

La seva germana va veure Evi Anna Rauter per últim cop el 3 de setembre del 1990 a Florència (Itàlia), i el 4 de setembre del 1990, cap a les 8 hores, una veïna de Portbou va trobar el cos de la jove --amb la mateixa indumentària que duia-- penjat prop del cementiri i va alertar la Guàrdia Civil.

Els investigadors, juntament amb el forense, van certificar en aquell moment que es tractava d'un suïcidi, tot i que "indagacions posteriors han apuntat a altres hipòtesis", segons asseguren en el comunicat.

Contingut patrocinat