Publicat 04/07/2019 17:51

Professors de Secundria qüestionen la proposta d'horaris de la Bofill i defensen la jornada contínua

Estudi, estudiar, estudiant, estudiants, classe, classes, aula, aules, alumne, alumnes, collegi Pare Piquer de Madrid, ensenyament, ensenyar, educar, educació, aprenentatge, aprendre
EUROPA PRESS - Archivo

BARCELONA, 4 jul. (EUROPA PRESS) -

El sindicat de professors de Secundria AspepcSps ha considerat aquest dijous "paradoxal" la proposta de canvi d'horaris escolars de la Fundació Jaume Bofill i la Federació de Moviments de Renovació Pedaggica de Catalunya (FMRPC), i ha defensat la jornada compactada als instituts.

Les fonts del sindicat han qüestionat la proposta d'implementar horaris de matí i tarda a tots els centres --als instituts es pot fer jornada de matí--, i ha sostingut que la jornada compactada permet "controlar i millorar" l'absentisme escolar i reduir els conflictes a les aules.

La proposta de la Fundació Bofill i FMRPC proposa una flexibilitat en l'entrada i sortida; reduir el temps de migdia i que estigui incls en el projecte educatiu en una franja entre les 12 i 14 hores; revisar la jornada intensiva, i que les escoles i instituts romanguin oberts fins a les 18 hores, entre altres mesures.

AspepcSpc veu curiós que la Fundació Jaume Bofill, defensora de l'autonomia dels centres educatius, "vulgui imposar" un horari partit a tots els centres, i ha remarcat que els qui fan jornada contínua l'avaluen anualment i les famílies es pronuncien.

El sindicat ha explicat que la jornada contínua s'ha votat majoritriament als instituts públics, per la qual cosa tornar a un horari de matí i tarda seria "com un pas enrere en la democrcia i en les millores de l'ensenyament".

AspepcSps ha assegurat que vol conixer l'opinió de la Conselleria d'Educació sobre els horaris, i ha manifestat la seva "summa preocupació" si es produeix una tornada a l'antic horari partit als instituts.

Ha qüestionat que la proposta de la Fundació Bofill i la FMRPC sigui innovadora, i ha asseverat que sembla que la Bofill tingui pressa en reformes a curt termini i que els canvis siguin més aviat una alteració del sistema que no una millora de l'ensenyament: "Avanar cap al futur no significa repetir els errors del passat".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés