SITGES (BARCELONA), 9 oct. (EUROPA PRESS) -
La producció participada per Pedro Almodóvar 'Relatos Salvajes' ha entusiasmat aquest dijous el públic del 47 Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya que se celebra a Sitges (Barcelona), durant una projecció en la qual han abundat les rialles i els aplaudiments.
A primera hora d'aquest dijous, l'humor negre de la pel·lícula i la seva escenificació de la pèrdua total de control han conquistat l'auditori del festival --certamen patrocinat per Gas Natural Fenosa--, que ha arribat a la sessió molt predisposat i de bon humor, i ha assaborit cadascun dels dards llançats per la cinta amb sonores riallades.
La pel·lícula està dirigida i escrita per l'argentí Damián Szifron i també té entre els seus productors, a més dels germans Almodóvar, Hugo Sigman, Esther García i Matías Mosteirín; amb fotografia de Javier Juliá, i la interpretació de Ricardo Darín, Oscar Martínez i Leonardo Sbaraglia.
Durant 122 minuts, el film està construït a base de relats independents amb un element comú: que totes tracten sobre persones que, superades per les circumstàncies, esclaten i travessen la frontera entre allò civilitzat i la barbàrie i es lliuren al plaer de perdre el control.
La desigualtat, la injustícia i l'exigència del món que vivim produeixen que moltes persones s'estressin o es deprimeixen, on algunes exploten, i aquesta és una pel·lícula sobre tots ells.
COM UNA ANTOLOGIA DE CONTES
Com amant de les antologies de contes, Szifron va escriure primer les històries d'aquests personatges de manera independent, i després es va adonar que comparteixen aquest univers temàtic, convertint la cinta en una espècie de disc conceptual en què les cançons conviuen.
Aquesta producció hispanoargentina --de K&S Films i El Deseo-- va tenir molt bona acollida a l'últim Festival de Cannes, on va recollir una gran ovació del públic.
Szifron va estudiar a la Universitat del Cinema, a Buenos Aires, i va ser el creador de les sèries d'èxit 'Los simuladores' i 'Hermanos y detectives'; mentres que la seva òpera prima va ser 'El fondo del mar', seguida de 'Tiempo de valientes'.