MADRID, 5 Ago. (EUROPA PRESS)
El 5 d'agost deL 1924, la companyia Siemens va revolucionar la gestió del trànsit urbà amb la creació del seu primer semàfor elèctric.
Amb l'objectiu de millorar els models existents i aportar un plus a les ciutats, Siemens va crear, fa 90 anys, un avançat dispositiu que es va situar en la Postdamer Platz de Berlín, l'encreuament europeu més actiu de l'època.
Siemens destaca que, tot i que 10 anys abans s'havien provat prototips elèctrics a Cleveland (Ohio), aquest avanç ha estat clau en la modernització de les infraestructures bàsiques de les principals urbs a escala mundial al millorar de manera considerable la seva circulació.
Els orígens del semàfor es remunten al 1868, any en el qual es va instal·lar el primer del món a la plaça del Parlament de Londres. Es tractava d'un model que durant el dia funcionava amb un sistema de braços automatitzats i a la nit amb una llanterna de gas inflamable.
Des d'aleshores, el semàfor no ha parat d'evolucionar.
Després de la fita de Siemens amb el seu model elèctric, el 1933 Copenhaguen va estrenar un semàfor que incloïa la primera llum de vianants i 19 anys més tard, Nova York començava a utilitzar els famosos models que incloïen els missatges per a vianants 'no caminar', que aviat també començarien a usar-se a Alemanya, però amb les paraules 'espera' i 'ja'.
El 1961 apareixeria el mític ninot de vianants, dissenyat pel psicòleg Karl Peglau a l'Alemanya Oriental. La dona vianant va haver d'esperar fins al 2004 per formar part del semàfor.