GIRONA 26 febr. (EUROPA PRESS) -
Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dilluns al matí el presumpte autor del doble homicidi del pantà de Susqueda, que ja va ser condemnat per matar la seva dona el 1997, han informat a Europa Press fonts properes al cas.
La detenció d'aquest home, Jordi M.G., de 60 anys i veí d'Anglès (Girona), s'ha fet a la comissaria de Santa Coloma de Farners (Girona) en la investigació iniciada després de la denúncia per la desaparició dels joves.
Els joves van desaparèixer el 24 d'agost, quan havien anat a practicar caiac al pantà, i van ser trobats al mateix lloc un mes després.
Els investigadors van confirmar posteriorment que els cadàvers corresponien a Paula M.P., de 21 anys i veïna de Cabrils (Barcelona), i Marc H.L., de 23, d'Arenys de Munt (Barcelona), i que van ser víctimes d'un crim.
Van ser trobats nus, i amb signes evidents de violència, i van aparèixer un mes després de la seva desaparició pel procés de descomposició dels cossos --que fa que s'omplin de gas-- que va facilitar que sortissin a la superfície, a més que havia baixat el cabal del pantà.
El titular del Jutjat 2 de Santa Coloma de Farners va assumir la instrucció del cas i va decretar el secret de les actuacions.
LOCALITZATS UN MES DESPRÉS
La troballa la va fer la unitat subaqüàtica dels Mossos, que va localitzar els dos cadàvers a la superfície del pantà, ella surant i ell a la riba, després que l'1 de setembre un gos detectés un rastre dels joves.
Des del 26 d'agost del 2017, la policia catalana estava buscant els dos joves, que van anar a fer caiac aquell cap de setmana i dels quals la seva família no en tenia cap notícia des del dia 24.
El pantà va ser rastrejat des de llavors diverses vegades pels bussejadors dels Mossos d'Esquadra, els Bombers de la Generalitat i la Guàrdia Civil sense èxit, i els Mossos van mantenir un dispositiu que buscava tant a l'aigua com a la zona per terra.
El dilluns 28 d'agost s'havia localitzat l'Opel Zafira en què viatjava la parella amb tota la seva documentació, estris i diversos escrits, així com el caiac desinflat, en què hi havia diverses pedres, el diumenge 27.
Els joves van ser vistos per les seves famílies per última vegada el dijous 24 d'agost, i l'última imatge que es tenia d'ells és una captura d'un caixer automàtic de La Cellera de Ter (Girona) que va ser difosa pels Mossos en el seu Twitter.