Actualitzat 06/10/2020 12:58 CET

El Nobel de Física 2020 recau en els exploradors de forats negres Penrose, Genzel i Ghez

Guanyadors del Nobel de Física 2020
NOBEL PRIZE/NIKLAS ELMEHECD

MADRID, 6 oct. (EUROPA PRESS) -

Una part del Premi Nobel de Física 2020 ha recaigut en Roger Penrose per descobrir que "la formació de forats negres és una predicció robusta de la teoria general de la relativitat", segons la decisió del jurat.

L'Acadèmia de les Ciències de Suècia ha concedit l'altra meitat del guardó a Reinhard Genzel i Andrea Ghez, "pel descobriment d'un objecte compacte supermassiu al centre de la nostra galàxia".

Penrose és un físic matemàtic britànic i professor emèrit de Matemàtiques de la Universitat d'Oxford. És reconegut pel seu treball en física matemàtica, en concret per les seves contribucions a la relativitat general i la cosmologia.

Reinhard Genzel treballa a la Universitat de Berkeley i l'Institut Max Planck de Física Extraterrestre, mentre que Andrea Ghez investiga a la Universitat de Califòrnia a Los Angeles.

Contador