Publicat 29/05/2015 14:38

La Policia Nacional deté 500 persones gràcies a les xarxes socials el 2014

El Social Media Manager de la Policía Nacional, Carlos Fernández Guerra
EUROPA PRESS

El Social Media Manager creu que és clau diferenciar entre audiència i comunitat

BARCELONA, 29 maig (EUROPA PRESS) -

La Policia Nacional va detenir unes 500 persones el 2014 a través de les xarxes socials, i va rebre més de 16.000 correus electrònics que informaven sobre delictes, segons ha explicat aquest divendres el Social Media Manager de la Policia Nacional, Carlos Fernández Guerra.

En una conferència al congrés internacional eCrime Summit 2015, Fernández Guerra ha subratllat que la seva prioritat és ser útil, i que el to desenfadat i directe de les seves publicacions són una estratègia per captar l'atenció dels internautes i generar comunitat virtual.

Ha remarcat la diferència entre dirigir-se a una audiència i crear una comunitat com una de les claus perquè les institucions públiques siguin útils en les xarxes socials.

Ha explicat que moltes institucions i mitjans de comunicació importants estan en les xarxes socials per tenir audiència, però que no s'adapten a la seva dinàmica ni interactuen amb els usuaris.

El Social Media Manager ha assenyalat que la comunitat es genera quan els internautes se senten partícips i s'impliquen amb el compte, cosa que permet crear una "intel·ligència col·lectiva" molt útil per detectar delictes i alertar de fraus.

Ha explicat que la seva estratègia es basa en la fórmula i+U+i, que combina interès i impacte amb l'objectiu final d'arribar a la utilitat.

SENTIT DE L'HUMOR, NO BROMES

Fernández Guerra ha assegurat la Policia Nacional no realitza "bromes" a les xarxes socials, sinó que mostra sentit de l'humor per connectar millor amb un públic acostumat a aquest llenguatge.

Ha dit que internet ha permès mostrar l'"afecte mutu" entre la societat i la policia, i s'ha convertit en un punt de proximitat per a tots dos.

Fernández Guerra ha assenyalat que és l'únic que no té formació de policia del seu grup de treball, i ha destacat que ha rebut ofertes d'altres cossos de seguretat, institucions i empreses perquè sigui el seu Community Manager, però les ha rebutjat perquè no li ofereixen un projecte tan "atractiu" com el que actualment gestiona.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés